3304
Sök

GTR:er konfiskeras av Amerikanska myndigheter.

Eliminator
1 441 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
Och ni tycker Svenska myndigheter är griniga,,,,

http://jalopnik.com/5371967/feds-seize- … rs-in-cali

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

16 197 Inlägg
2 oktober 2009
Sokrates skrev:

/Tommy.

sen undrar dom varför de e så mycke våld där?? 

skulle nån myndighet försöka ta nån av mina bilar så skulle dom få åka  hem i en påse.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Majestas
1 319 Inlägg
2 oktober 2009
evilaudio skrev:
Sokrates skrev:

/Tommy.

sen undrar dom varför de e så mycke våld där?? 

skulle nån myndighet försöka ta nån av mina bilar så skulle dom få åka  hem i en påse.

Här sätter vi ribban högt, visar vem som bestämmer tongue

haha, "In 60 days, They waren´t lying"

Nae men fy för USA och deras lustiga idéer hit och dit.
Senast redigerat av _MaCCe_ (2 oktober 2009)

Team VeboTrim

111 Inlägg
2 oktober 2009
hahhaha...har en polare i usa så frågade när jag ska flytta över.....ALDRIG!!!

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
2 oktober 2009
Vad jag fattar det som så står det ju att bilarna inte uppfyllde kraven för att bl importerade. Polisen skickade ett brev att dom hämtar dom om 60 dagar om inget görs. Och det gjorde dom. Vad är så konstigt?

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Eliminator
1 441 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
Waho skrev:
Vad jag fattar det som så står det ju att bilarna inte uppfyllde kraven för att bl importerade. Polisen skickade ett brev att dom hämtar dom om 60 dagar om inget görs. Och det gjorde dom. Vad är så konstigt?

Konstigt?

I Sverige tex kanske du inte kan registrera den om den inte uppfyller vissa krav, som i detta fallet miljökrav.
Men den skulle inte bli beslagtagen,,,,,,,,

Konstigt beteende i landet overthere - The land of freedom.

/Tommy.

DFFL
9 020 Inlägg
2 oktober 2009
Hade jag fått ett sådant brev så hade jag helt enkelt avregistrerat bilen.
Att jag sen hade kört med bilen ändå är en helt annan femma. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 oktober 2009
Sokrates skrev:
Waho skrev:

Konstigt?

I Sverige tex kanske du inte kan registrera den om den inte uppfyller vissa krav, som i detta fallet miljökrav.Men den skulle inte bli beslagtagen,,,,,,,,

/Tommy.

Bilen är:

NR1: OLAGLIGT importerad a.k.a smugglad in i landet
NR2: Olagligt Registerad som kit-car
NR3: Bilen är körd som vardagsbil = fraud (bedrägeri)

Prova Smuggla in en bil utan papper regga den som 1.3diesel och kör runt en stund i sverige så får vi se jag skulle gissa på att din bil blir beslagtagen och att du kan få villkorligt + fin fina böter...

Eliminator
1 441 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
Sokrates skrev:
Waho skrev:

Konstigt?

I Sverige tex kanske du inte kan registrera den om den inte uppfyller vissa krav, som i detta fallet miljökrav.Men den skulle inte bli beslagtagen,,,,,,,,

/Tommy.

Bilen är:

Prova Smuggla in en bil utan papper regga den som 1.3diesel och kör runt en stund i sverige så får vi se jag skulle gissa på att din bil blir beslagtagen och att du kan få villkorligt + fin fina böter...

Skulle inte gå i Sverige, därav vårat eminenta Trafikstyrelsen, f.d. Vägverket. wink

/Tommy.

9 Inlägg
2 oktober 2009
Så för att det inte går att göra så i Sverige så är det bättre här?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 oktober 2009
Sokrates skrev:
MeloveGolf skrev:
Sokrates skrev:
Konstigt?

/Tommy.

Bilen är:

Skulle inte gå i Sverige, därav vårat eminenta Trafikstyrelsen, f.d. Vägverket. wink

/Tommy.

Klart det går att regga den även fast det inte finns papper du tror väll inte på fullaste allvar att vv är idiotsäkert? jag vet flera som skiftat reg,chassi nr innan besiktingar lite samma princip...

Du får Importera och äga en Oregisterad skyline dom kommer inte och hämtar den bara för att det är en skyline kör du inte på gatan skiter dom i vilket dessutom finns det ett fåtal registrerade lagliga skylines i usa...dessa killar däremot försöker sig på bedrägeri...

Kom på att du kan läsa om detta hos kaizo(?) han har byggt flera skylines som klarat alla regler...
Kit-car = nono
Amatörbyggt med omfattande tester = Laglig (Ombygggnad av krockbalkar etc)
Senast redigerat av MeloveGolf (2 oktober 2009)

4 001 Inlägg
2 oktober 2009
Bucket skrev:
Så för att det inte går att göra så i Sverige så är det bättre här?

i det perspektivet: JA, i många andra också JA, men i vissa: NEJ

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
2 oktober 2009
Kan man säga ägda?
Om dom har smugglat in bilarna i landet, ja då får dom stå för konsekvenserna.
Inget snack om saken.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 207 Inlägg
2 oktober 2009
Kaizo utnyttjade en gråzon/kryphål. Han/de importerade inte fordonen i kördugligt skick utan chassi och motor var för sig. Och därefter monterade han/de ihop dem, för att sedan registrera dessa som kit- eller showbilar. Ungefär som vi har amatörbyggda fordon.

Jag tycker personligen att det är vedervärdigt att bara beslagta bilen. Ägaren ifråga kan mycket väl ha köpt bilen i tron om att den är fullständigt laglig. Annars borde man få möjligheten att av registrera bilen och använda den i tävlingar.

Eliminator
1 441 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
Sokrates skrev:
MeloveGolf skrev:

Bilen är:

/Tommy.

Klart det går att regga den även fast det inte finns papper du tror väll inte på fullaste allvar att vv är idiotsäkert? jag vet flera som skiftat reg,chassi nr innan besiktingar lite samma princip...

Du får Importera och äga en Oregisterad skyline dom kommer inte och hämtar den bara för att det är en skyline kör du inte på gatan skiter dom i vilket dessutom finns det ett fåtal registrerade lagliga skylines i usa...dessa killar däremot försöker sig på bedrägeri...

Kom på att du kan läsa om detta hos kaizo(?) han har byggt flera skylines som klarat alla regler...
Kit-car = nono
Amatörbyggt med omfattande tester = Laglig (Ombygggnad av krockbalkar etc)

1. De är inte smugglade, de är parallell/privatimporterade, därav så har de fått problem att få div. intyg.
Då har de på olagligt sätt registrerat dem som kitcars,,,,,för att få in dem i systemet

2 Du vet inte så mycket om vad som händer på v.v.
3. Att skriva det du gör ang. kompisar är inte så bra, då detta är ett forum.

/Tommy.

Sök