2597
Sök

Den tråkiga svensken!!

huh?
10 427 Inlägg
29 september 2009
JoeyJ skrev:
Det är ju lite kul om man traskar in på nån mindre bilverkstad eller nått sånt, kommer man in med lite finare kläder är det som att man av vissa blir stämplad som nån översittare, sen om man kommer in skitig i ansiktet och med meckarkläderna på på samma eller ett likadant ställe så är de lite trevligare och öppnare helt plötsligt wink

Hehe, det är kul att testa båda vid olika tillfällen tongue

Sanizz
1 oktober 2009
turbo5a skrev:
Ingen vågar säga något längre med risk för att en turk som förmodligen står 2 meter framför dig ska ta illa upp.

Slutsats dragen från min sida.

Perfekta exemplet på den instängda svensken. Dax att lära dig att se längre bort längre än 2 meter? och lära känna lite folk ifrån olika kulturer. Är så jävla less dig och dina små rasistiska inlägg

On-topic: Ja är väldigt social av mig. Pratar med allt o alla även folk som inte kan ett ord svenska. Ja ser människor som individer och inte som svenskar, kineser, araber m.m
Senast redigerat av Sanizz (1 oktober 2009)

Sleeper
3 084 Inlägg
1 oktober 2009
Trevlig som fan är man och hejjar på folk runtikring och ger dem ett smil. Fan vad många det är som lyser upp (främst äldre människor). Dock är man ju norrlänning och gillar lugn och tystnad ser nästan sig själv i norrlandsguld reklamen, om man tar bort kepsen brillorna då dvs.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
2 oktober 2009
JoeyJ skrev:
Det är ju lite kul om man traskar in på nån mindre bilverkstad eller nått sånt, kommer man in med lite finare kläder är det som att man av vissa blir stämplad som nån översittare, sen om man kommer in skitig i ansiktet och med meckarkläderna på på samma eller ett likadant ställe så är de lite trevligare och öppnare helt plötsligt wink

det stämmer fan, har själv upplevt det tongue

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
2 oktober 2009
Bjorkracing skrev:
Är det någon som håller med att det är lite stelt här i Sverige? Ja klagar inte för ja Älskar Sverige. Men vist ja är bara 18år men tycker det är synd att man inte kan prata med folk om man är på stan och väntar eller något. Om man försöker säga något så får man ett ja,nej eller kanske. Man hälsar knappt på varandra heller om man säger hej till någon inne i stan(Linköping) då får man bara en blick och sen går dom förbi. Hälsa gör man väl det är ju trevligt. Om man SER någon som har det jobbigt ska man jo hjälpa men vi svenskar fattar nog inte det( Inte ja heller i bland, ja säger inte att ja är bra). Vi är nog allment sega.

Det bara kom upp i tanken bara det här tänkte se om någon höll med.

Hade bra! Va glad och positiv

har med gått och tänkt på detta senaste tiden.. är det lika stelt och "oartigt"  i alla andra länder?

Jag håller med dig.

Mvh

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Audifrälst
173 Inlägg
2 oktober 2009
Dawe_A skrev:
.. är det lika stelt och "oartigt"  i alla andra länder?

Mvh

Nej. smile Därför ska jag flytta utomlands. big_smile

139 Inlägg
2 oktober 2009
Sanizz skrev:
turbo5a skrev:
Ingen vågar säga något längre med risk för att en turk som förmodligen står 2 meter framför dig ska ta illa upp.

Perfekta exemplet på den instängda svensken. Dax att lära dig att se längre bort längre än 2 meter? och lära känna lite folk ifrån olika kulturer. Är så jävla less dig och dina små rasistiska inlägg

On-topic: Ja är väldigt social av mig. Pratar med allt o alla även folk som inte kan ett ord svenska. Ja ser människor som individer och inte som svenskar, kineser, araber m.m

Klockrent svar big_smile folk är rädda för förändringar.

Underbart när man är utomlands känns så skönt alla är trevliga och vill hjälpa till, går du in i en butik så springer folk fram och hjälper dig med allt för du ska handla från de, och inte den svenska versionen av "skall jag hjälpa dig eller är du här för att sno" hehe

Jag har alltid funderat över det här med att hjälpa folk, om folk ser en misshandel eller att nån ramlar och slår sig, så tittar folk bara på med sin gapande munnar, och säger herregud, jag vet att man ska inte ingripa och sånt men det är väldigt synd.

Jag dömer ingen men folk lär inte sina barn att alla vi är människor och ska hjälpa varandra och ska inte spela roll vad man är eller kommer från, istället så utesluter de sig själva från allmänheten.

?
1 038 Inlägg
2 oktober 2009
Kinshi skrev:
Underbart när man är utomlands känns så skönt alla är trevliga och vill hjälpa till, går du in i en butik så springer folk fram och hjälper dig med allt för du ska handla från de, och inte den svenska versionen av "skall jag hjälpa dig eller är du här för att sno" hehe

Jag har alltid funderat över det här med att hjälpa folk, om folk ser en misshandel eller att nån ramlar och slår sig, så tittar folk bara på med sin gapande munnar, och säger herregud, jag vet att man ska inte ingripa och sånt men det är väldigt synd.

Dem är trevliga bara för att du är turist och dem gör allt för att lura av dig dina pengar big_smile

Beror ju på vad killen som får stryk har gjort, kanske försökte våldta hans tjej eller nåt, lite tråkigt om du hoppar in å nitar killen å förrövaren kommer undan men däremot tittar ja på tills de går till överdrift, dvs säga att ena killen fått vad han tål och den andra fortsätter dvs ena ligger ner den andra fortsätter, då kliver ja in.

Ser ja någon ramlar eller nåt så brukar ja fråga om denne behöver eller vill ha hjälp.

Varför skulle man inte få ingripa???
Senast redigerat av GTi-R_Danne (2 oktober 2009)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 oktober 2009
Kinshi skrev:
Sanizz skrev:
turbo5a skrev:

Jag dömer ingen men folk lär inte sina barn att alla vi är människor och ska hjälpa varandra och ska inte spela roll vad man är eller kommer från, istället så utesluter de sig själva från allmänheten.

Hehe, det där med att folk inte ingriper mer fysiskt vid skada osv. Är ganska komiskt att du nämner det, hehe.

För här i Sverige kanske inte alla ingriper/hjälper men det är nästan alltid någon som faktiskt gör något vettigt.

Men kolla i många andra länder där då struntar många i personen ifråga som är skadad/drabbad, det viktigaste är att få med så mycket som möjligt på mobilkameran. Kolla bara flashback, hehe. wink

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
2 oktober 2009
-Mackan- skrev:
Kinshi skrev:
Sanizz skrev:

Hehe, det där med att folk inte ingriper mer fysiskt vid skada osv. Är ganska komiskt att du nämner det, hehe.

För här i Sverige kanske inte alla ingriper/hjälper men det är nästan alltid någon som faktiskt gör något vettigt.

Men kolla i många andra länder där då struntar många i personen ifråga som är skadad/drabbad, det viktigaste är att få med så mycket som möjligt på mobilkameran. Hehe. wink

Exempel:

Den där filmen där ett gäng ungdomar (3st) plöjer rakt in i en telefonstolpe och bilen fattar eld. Det är en snubbe som filmar hela scenariot utan att ingripa. Bilen blir totalt över tänd, men det har lätt gått att rädda flertalet av de drabbad personerna men han bara filmar undertiden alla 3 brinner inne.

Kan komma med en länk om intresse finns.....

Så på den fronten tycker jag Sverige är ganska långt före.

PS, den där "olyckan" skede i Ryssland.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

98 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
Ja kan tänka mig att (VI) svenska folket är rätt så tråkiga tack vare regering,staten och kommunerna. Vi får väldigt mycket hjälp. vi blir bort skämda kan ja tänka mig. Vi får ingen personlig hjälp. Så som i fattiga länder hjälper folk varandra och stöttar varandra. Här i Sverige går vi till alla möjliga föreningar och får hjälp. Det blir inte personligt. Men regeringen.staten och kommunerna gör ett väldigt bra jobb. Vi har det väldigt väldigt bra här.

Dästo mer dästo bättre

Sök