3403
Sök

Peugeot 307 2.0 xs -03 knäcker till när man svänger

101 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
har haft problem från och till med missljud när jag svänger. Och nu när jag körde hem från jobb i fredags hörde jag det igen men det lät högre än innan.

Ljudet brukar komma när jag precis börjat köra och försvinner efter ett tag oftast, Ljudet låter som ett knäppande eller knakande. Låter som om det kommer från vänster fram.

Oftast låter det när jag svänger höger men i vissa fall när jag svänger vänster med. Är ju helt klart något som måste bytas men någon som kan tänkas veta vad det är som kan behöva bytas, kostnad mm.

Herr
1 722 Inlägg
26 september 2009
johan1337 skrev:
har haft problem från och till med missljud när jag svänger. Och nu när jag körde hem från jobb i fredags hörde jag det igen men det lät högre än innan.

Ljudet brukar komma när jag precis börjat köra och försvinner efter ett tag oftast, Ljudet låter som ett knäppande eller knakande. Låter som om det kommer från vänster fram.

Oftast låter det när jag svänger höger men i vissa fall när jag svänger vänster med. Är ju helt klart något som måste bytas men någon som kan tänkas veta vad det är som kan behöva bytas, kostnad mm.

Låter som om din drivaxel e pajj! Lycka till

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

VD :=)
90 Inlägg
1 oktober 2009
tja dem 3 vanligaste felen är krängningshämmarstag, spindelled, bussningar i länkarm. k-stag är nästan det vanligaste kostar lite över 1000 spänn med material, spindelled-1500 med material. bussningar- 2000:- med material. dyra grejer alltså men det är lättast att lämna in på verkstad kan vara krånglingt och byta grejerna själv spec bussningar-ska pressas.

kan du meka nått själv?

Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p

101 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
kan ju inte direkt säga att jag är bra på att meka med bilar, så blir väl att lämna in det

Sök