3179
Sök

Hoppar ur femmans växel efter byte av koppling (Celica -88)

3 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
Som rubriken lyder, köpte för en tid sedan en Celica från -88. Bilen gick hur bra som helst men jag bestämde mig för att byta kopplingen eftersom urtrampningslagret förde massa oväsen. Fick detta gjort hos en verkstad och körde glatt iväg. Detta är ett par veckor sedan och sedan dess har det hänt tre gånger att den hoppar ur femmans växel när jag ligger på motorväg. Kan något ha hamnat galet när man bytte kopplingen eller är det nödvändigtvis något med växellådan. Funderar ju på om jag ska ta kontakt med verkstaden och hävda deras skuld i det hela. Det hände som sagt inte en enda gång innan kopplingsbytet även om jag inte ägde bilemn särskilt länge innan jag bytte koppling.

Tips, idéer och funderingar uppskattas!
/Sebbe

1 122 Inlägg
3 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
Vad innebär det att justera spakstället? roll Är chansen stor att det "bara" är det....?
Tack för svar!

1 122 Inlägg
5 oktober 2009
mjo chansen är ganska stor att det är ställt fel att växeln inte går i riktigt helt! finns en skruv längst under växelspaken där man kan justera. Ja skulle dock åkt till verkstan och försöka fått dom att göra det för att slippa jobb men det är ju som lite sent men man kan ju alltid försöka!
Senast redigerat av ValP2k (5 oktober 2009)

gasa nu foer faen!

Sök