2658
Sök

Ny HU, Saab 9-3!

301 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Tänkte byta HU:n i min 9-3:a -98. Men original-HU:n är ju mycket högre än en vanlig HU, hur löser man detta? Har inte exakta mått, men ni som har en 9-3:a vet vad jag menar. Såg några distanser på MDS sida (http://mds.se/?artnr=PC5-129), är det något sånt som krävs?

Sen undrar jag också om rattreglagen fungerar med en eftermonterad HU. Behöver man köpa till något för att få det att lira ihop, som man t.ex. behöver på många Oplar? Länk?
Senast redigerat av yalouque (1 oktober 2009)

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
1 oktober 2009
Hej, jag kan inte mycket inom detta men vet att för att använda en vanlig hu så finns ett fack att köpa på SAAB kommer inte ihåg priset men inte jätte många slantar. Om du vill ha in en större stereo igen (dock något större än original) en din 2 alltså så finns det säkert en mugghållare eller en list där man ska kunna montera en mugghållare över din original stereo. Plockar du bort den ska man få rum med en dubbel din

https://www1.garaget.org/gallery/archive/72272/670895_1f022n.jpg

Men som sagt jag är inte så duktig inom detta och kör fortfarande med original men tanken är att byta den här månaden så jag vet tyvärr inte om det är krångligt eller något sånt..

/Tribbe.

301 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
Ingen som har något mer att tillägga? Någon som bytt till vanlig HU i sin 9-3:a?

12 Inlägg
4 oktober 2009
Satte in en vanlig HU i min 9-3,då tog jag ett facket som sitter under stereon på 9000. Kapade till den så den passade in,blev skitbra.

Vet ej hur man gör med knapparna på ratten,skulle oxå vilja ha dem fungerande

Allansson
4 oktober 2009
För att knapparna på ratten ska funka med eftermarknadsstereo så måste man köpa till nån grej. Har för mig att dom tar ca 1000 kr på brl.

301 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
13BTT skrev:
Satte in en vanlig HU i min 9-3,då tog jag ett facket som sitter under stereon på 9000. Kapade till den så den passade in,blev skitbra.

Vet ej hur man gör med knapparna på ratten,skulle oxå vilja ha dem fungerande

Kollade precis på några bilder där det installerats singel DIN i dubbel DIN-uttag, och det ser ut som att det är två fack, så att det teoretiskt skulle gå att montera in två vanliga HU:s. Är det så? Om jag köper en vanlig singel, går det bara att trycka i den i ena facket utan modifieringar, då?

Konsult
1 247 Inlägg
5 oktober 2009
En enkel din cd går in, men komplettera med en låda. Dessa finns vanligtvis på saab annars kan du leta efter en begagnad. Dubbeldin får du in om du tar bort listen ovanför original cdn. Jag har en jvc mp3 (1din) i min kombinerat med en plastlåda. Fungerar utmärkt. Du behöver inte skaffa låda om du inte vill, men hålet ser bara dumt ut om det är öppet..

/Kim

666 Inlägg
5 oktober 2009
Hålet är inte 2 DIN stort, utan 1.5 DIN, så att rekomendera är att köpa facket på saab,kostar typ 200 spänn, klart värt, finns bilder på min profil hur det ser ut om du undrar
alternativt om du inte vill ha facket är att köpa en 1.5 din spelare, finns en del på marknaden för det med

//Silver

301 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
silverbird skrev:
Hålet är inte 2 DIN stort, utan 1.5 DIN, så att rekomendera är att köpa facket på saab,kostar typ 200 spänn, klart värt, finns bilder på min profil hur det ser ut om du undrar
alternativt om du inte vill ha facket är att köpa en 1.5 din spelare, finns en del på marknaden för det med

//Silver

Ok, men singel DIN går in ändå?

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
5 oktober 2009
yalouque skrev:
silverbird skrev:

//Silver

Ok, men singel DIN går in ändå?

japp, sen finns det ett prylfack och köpa på saab som fyller upp hålrummet.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
5 oktober 2009
Vilket ljudpaket har du i bilen? Ifall du har högtalare i dörrarna kommer dom inte att spela om du byter huvudenhet, ifall du inte köper en adapter som finns t.ex här http://www.backesljud.se/

Tyckte det kunde vara bra att veta om du inte redan visste det.

/Tribbe.

301 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
Tribbe skrev:
Vilket ljudpaket har du i bilen? Ifall du har högtalare i dörrarna kommer dom inte att spela om du byter huvudenhet, ifall du inte köper en adapter som finns t.ex här http://www.backesljud.se/

Tyckte det kunde vara bra att veta om du inte redan visste det.

/Tribbe.

Jag har inte högtalare i dörrarna (låter inget iaf.), dock högtalargaller och utrymme för 6,5". Men vad jag läst ska det redan vara fördragna högnivåkablar dit, eller?
Senast redigerat av yalouque (5 oktober 2009)

Sök