3371
Sök

Förgasare Volvo 140 (B20)

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
#1
Vad brukar vara bra förgasarkombinationer till en B20 med K- eller R-Kam? Tänkte mig dubbla 38/38?

Hur ska dessa sedan vara bestyckade?

Och hur blir det med slangen som leder till bromsservot när man byter till annat insug?

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

21 761 Inlägg
21 augusti 2006
#2
Undrar om det inte t.o.m fungerar med dubbla 45:or när det gäller B20. På B18 går det nog inte har jag för mig, då dränks motorn.

37 Inlägg
21 augusti 2006
#3
Vill minnas att jag använde dubbla solex 45:or på min b20 en gång i tiden..bara soppa pumpen som hade svårt att hänga med.
smile

Sugtrimning.. Det ända rätta ^^
28 Inlägg
23 augusti 2006
#4
Jag har provat mycket och bästa för en orginal B20 med K/D kam är dubbla su (vill ofta sjustera om sig själva) eller en enkel weber 36/36, med su förgasarna så får man ofta ett väldigt dåligt bottenvrid men på varv så går den väldigt bra, med webern så får man oftast hästar genom hela registret och så går den MYCKET billigare med webern.

Så får du tag på en enkel weber 36/36 så rekomenderar jag den, mycket enklare att sjustera och väldigt lite klater.

mvh.:.Lodiz



Sök