3449
Sök

Bi-xenon från VVME dåligt ljus.

Skogskonsult
214 Inlägg
3 oktober 2009
#21
Aerocombi skrev:
Problemet löst.
Anledning till lågt helljus= Lampan upp o ned  (jo det går) lol
Åtgärd = Vände på lampan big_smile

Kanske värt att prova "Aleck" wink

Menar du bara själva lampan eller hela de där H4a skalet som man sätter i före?  jag lyckades bara sätta det på ett sätt, men men får testa igen då. Kan ju lyckas tongue

Xenoholic
2 559 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
#22
Aleck skrev:
Aerocombi skrev:
Problemet löst.
Anledning till lågt helljus= Lampan upp o ned  (jo det går) lol
Åtgärd = Vände på lampan big_smile

Kanske värt att prova "Aleck" wink

Menar du bara själva lampan eller hela de där H4a skalet som man sätter i före?  jag lyckades bara sätta det på ett sätt, men men får testa igen då. Kan ju lyckas tongue

Själva lampan. Den andra delen går ju bara att sätta på ett sätt big_smile
Funkade för mig i alla fall big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Skogskonsult
214 Inlägg
3 oktober 2009
#23
Aerocombi skrev:
Aleck skrev:
Aerocombi skrev:
Problemet löst.
Anledning till lågt helljus= Lampan upp o ned  (jo det går) lol
Åtgärd = Vände på lampan big_smile

Kanske värt att prova "Aleck" wink

Menar du bara själva lampan eller hela de där H4a skalet som man sätter i före?  jag lyckades bara sätta det på ett sätt, men men får testa igen då. Kan ju lyckas tongue

Själva lampan. Den andra delen går ju bara att sätta på ett sätt big_smile
Funkade för mig i alla fall big_smile

Ofan, jag såg bara till att dom där strecken på lampan och andra delen hamnade tillsammans, men det kanske skulle vara på andra hållet.

Skogskonsult
214 Inlägg
3 oktober 2009
#24
Kan det inte bli mörkt så jag kan se om det blir skillnad....

Xenoholic
2 559 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
#25
Aleck skrev:
Kan det inte bli mörkt så jag kan se om det blir skillnad....

Har du vänt lamporna om nu ?
Jo jag satte oxå så som det var markerat, men det var ju inte rätt cool
Hör av dig sen om det hjälpte för dig med. smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

301 Inlägg
5 oktober 2009
#26
Aerocombi skrev:
Problemet löst.
Anledning till lågt helljus= Lampan upp o ned  (jo det går) lol
Åtgärd = Vände på lampan big_smile

Kanske värt att prova "Aleck" wink

Skönt att höra! Hade nämligen beställt bixenonsats från samma sida till samma bil precis innan jag läste detta tongue Lyser det grymt mycket bättre nu än med halogen, som man brukar höra av folk som xenonkonverterat?
Senast redigerat av yalouque (5 oktober 2009)

Xenoholic
2 559 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
#27
Det blev ju bättre, men inte riktigt som förväntningarna cool

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Med.lem
3 759 Inlägg
6 oktober 2009
#28
Såhär blev varvmätaren i e34an efter xenonkonvertering från det företaget..

http://tinypic.com/player.php?v=2i7a1wi&s=5

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 oktober 2009
#29
Mr_EmCom skrev:
Såhär blev varvmätaren i e34an efter xenonkonvertering från det företaget..

http://tinypic.com/player.php?v=2i7a1wi&s=5

Kan det verkligen ha med xenonet att göra?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Med.lem
3 759 Inlägg
6 oktober 2009
#30
te_wik skrev:
Mr_EmCom skrev:
Såhär blev varvmätaren i e34an efter xenonkonvertering från det företaget..

http://tinypic.com/player.php?v=2i7a1wi&s=5

Kan det verkligen ha med xenonet att göra?


Mvh Tommy

Ja, kit av dålig kvalitet skickar mycket skit bakåt, dvs i bilens elsystem, och alla som har en ändre bmw vet att huvudinstrumenten är kännsliga.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Skogskonsult
214 Inlägg
6 oktober 2009
#31
Jag monterade som sagt mitt med, testade att vända lampan. då fick jag ett för högt halvljus men hel blev bra. så nu får jag sitta och höja med knappen varje gång man vill ha ett normalt helljus som ej lyser i backen, och sänka när man kör halv.


Körde också förbi en poliskontroll idag, dom stannade mig inte. Fast kör ju vita 4300k xenonet.

Xenoholic
2 559 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
#32
Aleck skrev:
Jag monterade som sagt mitt med, testade att vända lampan. då fick jag ett för högt halvljus men hel blev bra. så nu får jag sitta och höja med knappen varje gång man vill ha ett normalt helljus som ej lyser i backen, och sänka när man kör halv.


Körde också förbi en poliskontroll idag, dom stannade mig inte. Fast kör ju vita 4300k xenonet.

Kanske inte skulle ha sågat i metallkåpan wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Skogskonsult
214 Inlägg
7 oktober 2009
#33
Aerocombi skrev:
Aleck skrev:
Jag monterade som sagt mitt med, testade att vända lampan. då fick jag ett för högt halvljus men hel blev bra. så nu får jag sitta och höja med knappen varje gång man vill ha ett normalt helljus som ej lyser i backen, och sänka när man kör halv.


Körde också förbi en poliskontroll idag, dom stannade mig inte. Fast kör ju vita 4300k xenonet.

Kanske inte skulle ha sågat i metallkåpan wink

Sågade bara i en av dom, och båda har ändå samma fel efter, så det gjorde ingen skillnad.

Xenoholic
2 559 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
#34
Aleck skrev:
Aerocombi skrev:
Aleck skrev:
Jag monterade som sagt mitt med, testade att vända lampan. då fick jag ett för högt halvljus men hel blev bra. så nu får jag sitta och höja med knappen varje gång man vill ha ett normalt helljus som ej lyser i backen, och sänka när man kör halv.


Körde också förbi en poliskontroll idag, dom stannade mig inte. Fast kör ju vita 4300k xenonet.

Kanske inte skulle ha sågat i metallkåpan wink

Sågade bara i en av dom, och båda har ändå samma fel efter, så det gjorde ingen skillnad.

Ok, tråkigt.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D


Sök