3226
Sök

Skulle behöva tömma bensintanken.GBG

39 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Ok, det gär kanske låter dumt men jag skulle behöva tömma ut all bensin ur tanken. Det hela började med att jag tankade E85 för att fixa avgasvärdena, men det blev lite för mycket. Så jag pumpade ut ett par dunkar och testade igen och kom riktigt nära gränsvärdet, men klarade inte det. andra gången räknade jag lite fel ock pumpade ut för lite igen mad

Så nu står det ett par dunkar i garaget och jag orkar bara inte jobba mig med det här längre, så finns det något ställe man kan typ "slänga" bensin i GBG-området?

Sen en fråga till. Funkar det att använda bensin med lite splarvätska i? smile

193 Inlägg
6 oktober 2009
ut på en stor parkering, häll ut allt och tänd på? smile

Det måste ju klassas som "farligt avfall" ?

http://www.renova.se/t/Page____251.aspx

1 808 Inlägg
6 oktober 2009
de är farligt avfall och du kan lämna de på närmsta avfallstation för privatpersoner smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

75 Inlägg
6 oktober 2009
varför inte bara ge det till moppepojkar och säga det är 2% oljeblandat ? roll

39 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Ja fan där kan man slänga det ja! smile

Rätt drygt endå att bara slänga iväg en sådär 30-40 liter...

Tack iaf

Edit: Kom på att det ibland händer folk som lånar dieselbilar att dom tankar bensin och måste då tömma skiten. Hur gör dom då? Slangar?
Senast redigerat av Gabba (6 oktober 2009)

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
6 oktober 2009
sälj skiten på blocket ? smile 30 - 40 LITER för 100 spänn!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 oktober 2009
Sälj till moppepojkarna för 8kr/litern, borde inte vara nå problem. Har du ingen lillebror eller lillasyster som känner någon moppepojke? tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

669 Inlägg
6 oktober 2009
sälj det:P men enbart till dryga snorungar
Senast redigerat av snipercat (6 oktober 2009)

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 oktober 2009
på verkstäder där dieselbilar hade tankat fel osv de fyllde jag min gamla 745a med...den luktade pekka samt  rök svart å gick lite dåligt men billigt blev de.. du kan ju faktiskt köra upp de...tanka 40 liter åt gången å släng i 10 liter av sketen du har ståendes hemma... de är väl inte ren e85 heller? då är de ju slut när du kört 4 tankar å du har inte förlorat en krona...

39 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
Xuri skrev:
på verkstäder där dieselbilar hade tankat fel osv de fyllde jag min gamla 745a med...den luktade pekka samt  rök svart å gick lite dåligt men billigt blev de.. du kan ju faktiskt köra upp de...tanka 40 liter åt gången å släng i 10 liter av sketen du har ståendes hemma... de är väl inte ren e85 heller? då är de ju slut när du kört 4 tankar å du har inte förlorat en krona...

Asså så här är det. Dom dunkarna som står i garaget skall jag använda själv. Problemet ligger i att jag måste tömma ut lite bensin för att sedan kunna spä med mer ren bensin. koncentrationen av E85 är för hög, därför blir lambavärdet kasst.

svetsare
70 Inlägg
6 oktober 2009
t-röd brukar funka bättre än E85.. ca 3 liter på 10 liter bensin..

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
7 oktober 2009
rcr skrev:
t-röd brukar funka bättre än E85.. ca 3 liter på 10 liter bensin..

Vad är T-Röd och vad är E85??

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

129 Inlägg
7 oktober 2009
T-röd är teknisk sprit på 95%
E85=85% etanol och 15% bensin.

4 001 Inlägg
7 oktober 2009
Patarei skrev:

Vad är teknisk sprit?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Eliminator
1 441 Inlägg
7 oktober 2009
kolvas skrev:
Patarei skrev:

Vad är teknisk sprit?

Teknisk sprit eller t-sprit är en sammanfattande benämning på etanol som inte är avsedd att förtäras. wink

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

1 749 Inlägg
7 oktober 2009
Gabba skrev:
Xuri skrev:

Asså så här är det. Dom dunkarna som står i garaget skall jag använda själv. Problemet ligger i att jag måste tömma ut lite bensin för att sedan kunna spä med mer ren bensin. koncentrationen av E85 är för hög, därför blir lambavärdet kasst.

Köpa en till dunk att blanda i kanske?
Borde ju bli billigare att göra det än att slänga soppan?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

39 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
Efter att ha räknat lite så tror jag det blir billigast och enklast att köpa en dunk eller två och slanga. Kommer ha nästan 80 liter ståndes efter det här lol

Fan sista gången jag "fuskar" med avgasvärdena... sånt jävla meck det är! och dessa ångor man andas in neutral

1 853 Inlägg
7 oktober 2009
Har du kvittot kvar kan du ju testa lämna tillbaka det... 30 dagars öppet köp gäller inte det på drivmedel ? wink

Nä men allvarligt ge bort det till någon som vill ha det och köra på alltid finns det någon...

/mvh soyd

One Man Clan
4 287 Inlägg
7 oktober 2009
kan du inte lossa bränsleslangen uppe på railen bara å stoppa i en dunk å sen brygga sopparelät ? en bränslepump flödar ju rätt ok om den inte har nått motstånd....

Sök