3134
Sök

Turbokonvertera 855 GLT

197 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Vet inte om jag postat rätt?

Men uppskattningsvis vad skulle det kosta att turbokonvertera min bil? är det sjuktligt dyrt? Vad behöver man?

MVH Andreas

Reservdansk
6 271 Inlägg
8 oktober 2009
Det är billigare att sälja bilen och köpa en T5a direkt, och mindre jobb dessutom. wink

Du behöver turbogrenrör, kolvar, stakar(?), bygga oljekylning av kolvarna, byta styrsystem, downpipe, spridare, LMM-hus, lite sånt. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

632 Inlägg
8 oktober 2009
Kan bara hålla med TurboOla vill man ha en turbo bil så köp det ifrån början så slipper man allt bök och jobb. Dessutom mycket billigare som sagt.

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

197 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Fire-Fox skrev:
Kan bara hålla med TurboOla vill man ha en turbo bil så köp det ifrån början så slipper man allt bök och jobb. Dessutom mycket billigare som sagt.

Okey tack båda,

Reservdansk
6 271 Inlägg
8 oktober 2009
TurbOla skrev:
Det är billigare att sälja bilen och köpa en T5a direkt, och mindre jobb dessutom. wink

Du behöver turbogrenrör, kolvar, stakar(?), bygga oljekylning av kolvarna, byta styrsystem, downpipe, spridare, LMM-hus, lite sånt. wink

Jag glömde ju koppling, intercooler, turbo, oljekylare. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
8 oktober 2009
om du vill bygga själv så tycker jag du ska göra det! MEN det är massa att tänka på! med besiktning och sådan, sen tar det längre tid och är jobbigare än vad man tror!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Sök