ricce skrev:
hejsan monterade dit en öpen dumpventill på saaben i dag men det gorde att när den blev varm gick den inte på tomgång man kunde lycks få den gå på tomgång om man släpte ner gasen gätte försiktigt men även då började den att hoppa upp och ner på tomgång och i bland dog den och i bland höll den sig tills man gasade till den igen så dog den
är det nån som vet varför har jag gort något fel ? hör gärna av er med svar
MVH Richard
Varför du har gjort något fel ?
Ja du var väl ute efter fjortiskvitter.....
Felet är att 9-5 inte funkar särskilt bra med öppen dump då du släpper ut luft som egentligen ska tillbaka till insuget och in i motorn, det gör att vid växlingar och på tomgång så får bilen för lite luft och går som en påse nötter.
Lösningen är enkel, sätt tillbaka originalventilen och skit i fjortiskvittret.
Ska du likförbannat ha fjortiskvittret så får du köpa ett nytt motorstyrsystem för kanske femtusen och efter det möblera om i insuget och slutligen mappa bilen. Det är helt enkelt inte lönt att ens försöka sätta öppen dump på en T7-bil, man kan fuska genom att sätta lmm på trycksidan men det är inte heller en bra lösning då LMMen inte är gjord för att "tryckas".
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P