2498
Sök

Volvo 740 gl 88. co halt !! behöver hjälp

1 339 Inlägg
10 september 2009
#21
Karlsson_1988 skrev:
Volvo740an skrev:
Karlsson_1988 skrev:

FEL! CO kollas på tomgång och 2500 varv. Lambda och HC endast på tomgång.
Ingen mer än jag som tycker det är konstigt att CO va 99.99? en gammal 240 från -75 förgasrare och utan EGR får ha CO på 4.5
Är det inte 0.5 på CO på en sån 740 på tomgång och 0.3 på 2500 varv?
och en ny bil får ju nästan inte ha nått, sen ryker den bara lite när man gasar? Den borde ryka som en påställd gammal diesel med den COn. Och dra bensin som helvete.

Det är en 88, endast CO kollas på tomgång...



http://forumbilder.se/thumbs/572009112127Pc526.jpg

okej, är de -89 dom kollar de då? men ändå, CO på 99.99? måste ju rinna bensin in i avgasmätaren.

Jepp, efter 89- så kollar dom alla värden..88a behöver inte ens en kat, 88b ska ha kat men den behöver inte uppfylla någon "funktion"


Whatever :)
1 652 Inlägg
10 september 2009
#22
Volvo740an skrev:
Karlsson_1988 skrev:
Volvo740an skrev:

Det är en 88, endast CO kollas på tomgång...



http://forumbilder.se/thumbs/572009112127Pc526.jpg

okej, är de -89 dom kollar de då? men ändå, CO på 99.99? måste ju rinna bensin in i avgasmätaren.

Jepp, efter 89- så kollar dom alla värden..88a behöver inte ens en kat, 88b ska ha kat men den behöver inte uppfylla någon "funktion"

jo den åkte jag på om jag ska vara ärlig mot dig, jag ahr en 88b med kat, och sen hade jag klipp till i ett berg och allt typ åkte ut när jag varva upp den så den är helt om. de fick jag en tvåa på och fick köpa ny ( beg )

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

1 339 Inlägg
10 september 2009
#23
Blev din CO-halt jättehög då eller såg dom det?


41 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
#24
de e en 88b ja har . de luktar bara skit om bilen sen ja tankade i e85 xD. vart sitter den där temp givaren?

41 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
#25
bytte lmm o nu verkar bilen gå skit bra:P ska köra o kolla co halten nu nån dag smile

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
13 september 2009
#26
LMMen kan vara paj och då blir det fel syrehalt i hela alltet, skruven btw är nog visst där bara att du måste borra bort en bricka och bakom den sitter skruven smile

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

41 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
#27
på den förra va de ingen skruv men på den ja har nu så finns den brickan:P

41 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
#28
oj glömt bort tråden haha:P klarade besiktingen;) de va lmm som va ipaj fick 0.2 co-halt denna gången:) tack alla som har skrivit :smile


Sök