3686
Sök

855 turbo läcker olja!

Lallare
36 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
Har precis bytt till en ny turbo på min 855 t -97. Men det läcker olja som f*n underifrån turbon. Har bytt packningen på oljereturen(anslutning på turbo), men ska det vara en packning på delen som går in i blocket också? typ en gummiring eller något?

Mvh

Don't forget to bring a towel!

5 089 Inlägg
Lallare
36 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
Är det en "vanlig" packning eller typ en gummiring?

Hojmek
748 Inlägg
5 oktober 2009
9tusen skrev:
Är det en "vanlig" packning eller typ en gummiring?

En ring i Gummi, rätt vanligt att dom trycker ur sig olja där, speciellt om man är bort med oljereturen, kostar inte många kronor på volvo smile

Lallare
36 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
okej, då ska jag prova det. Tack så mycket för hjälpen! smile

424 Inlägg
5 oktober 2009
9tusen skrev:
Har precis bytt till en ny turbo på min 855 t -97. Men det läcker olja som f*n underifrån turbon. Har bytt packningen på oljereturen(anslutning på turbo), men ska det vara en packning på delen som går in i blocket också? typ en gummiring eller något?

Mvh

Min läckte också olja efter bytet, det var en av koppar ringarna till oljetillfödseln som var lite skadad.
Satte du dit nya koppar ringar när du bytte turbo?

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Lallare
36 Inlägg
5 oktober 2009
Trådstartare
joliba_01 skrev:
9tusen skrev:

Mvh

Min läckte också olja efter bytet, det var en av koppar ringarna till oljetillfödseln som var lite skadad.
Satte du dit nya koppar ringar när du bytte turbo?

Japp dom är helt nya. Dessutom kommer det ingen olja därifrån. Bara underifrån. Så det är nog packningen i mot blocket, men tack för tipset smile

Lallare
36 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
Hm, det läcker lite olja fast än jag satte dit en packning. Alla packningar är bytta. Tips på vad det kan vara? smile

8 250 Inlägg
11 oktober 2009
Skrubba rent och kolla upp exakt vart det kommer ifrån. Packningarna till oljereturen kan va jäkliga att få att hålla tätt. Klart fördelaktigt att lägga på packningslim på dem, och det är ingen dum ide med dubbla gummiringar.

Sök