3131
Sök

Slirande Evo 3:a

41 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
#1
Har monterat en ny Etreme Clutch koppling och hann inte köra mer än någon dag innan de börja slira väldigt mycke... Kan de finnas andra komponenter som kan jävlas och slira då de är konstant 4x4..? för tex som på Volvo sitter de ju en visko koppling som kan jävlas är jag medveten om...

Gå he sönt köp ba nytt och håll fullt

95 Inlägg
8 oktober 2009
#2
Jag har i stort sett samma problem, har ny tryckplatta och ny lamell men kopplingen slirar som fan. Snackade med en kompis som sa att det kunde vara en hydralisk "arm" (sitter inne under instrumentbrädan, man ser den går från kopplingspedalen in i torpedväggen) som kan vara boven. annars att kopplingen inte är luftad eller att det kommit olja på lamellen kan också vara problemet. Jag har själv detta problem, dock inte lika koppling.

Min beter sig som att kopplingen inte släpper helt ut trots att alla stag är släppta till max!

Ska man få lite stük på skiten får man riskera lite skrap

7 274 Inlägg
8 oktober 2009
#3
Är svänghjulet plant?


KHRacing
9 oktober 2009
#4
är lamellen rätt tjocklek?

95 Inlägg
12 oktober 2009
#5
Det tar växel på högre varv men på lägre varv tar den inte alls. med högre varv menar jag 6-7-8 tusen varv :S

Ska man få lite stük på skiten får man riskera lite skrap


Sök