3462
Sök

740 turbo som hackar satan vidd 3000 varv

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#1
tjena. har en 740 TIC -86 jag skulle vilja ha er hjälp att få gå som den ska.
problemet är att runt 3-3500 rpm vill den börja rycka rejält ända till cirka 4000 rpm, före går den hur bra som helst, efter 4000 går den rätt bra, men det känns som att tändningen eller nåt missar ibland.
problemet uppkommer vare sej den är varm eller kall, och det spelar ingen roll om man gasar halvt, 3/4 eller fullt, den rycker iallafall.

info
*740 turbo 1986 med motronicsprut
*BSR chip
*mitsubishi TD06-17C turbo med 1 bar laddtryck
*nytt fördelarlock och tändkablar(bosch original)
*tändstiften är av märket BERU, fyrelektrodstypen
*3" system hela vägen
*sportluftfilter "lintec"
*nya insugs- och avgaspackningar

MVH

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

42 Inlägg
3 mars 2008
#2
får den inte lite för dåligt med bränsle då? med tankte på dedär aggregatet och orginalspridare med lite senare stängning?

Turbo!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#3
har tillskottsspridare som slår till vid 0,8bar å den går lika illa med/utan det.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
4 mars 2008
#4
Hur mår din tändspole?

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
#5
tändspolen är bytt för cirka 200 mil sedan. ska prova byta bort beru stiften som sitter där nu, då många har sagt att dom är skit helt enkelt, så får vi se imorron om det blir bättre

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

220 Inlägg
4 mars 2008
#6
kollat tändläges givaren? va problemet på min 740 tic

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
#7
760turbo skrev:
kollat tändläges givaren? va problemet på min 740 tic

nej det har ja inte, vart sitter den?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
#8
nu är stiften bytta iallafall, den går lite bättre på lågvarvf, men direkt över 3500 rpm så hackar den fortfarande.

kan lägga till att när jag krokade av staget till wastegaten, hamnade laddet på cirka 0.5 å då kom int ryckningarna förrs 4500-5000 rpm
Senast redigerat av NITROUS (5 mars 2008)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

11 Inlägg
5 mars 2008
#9
låter som att den "spikar" att den får för lite bränsl.


Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
5 mars 2008
#10
_Tegel_ skrev:
låter som att den "spikar" att den får för lite bränsl.

håller med, låter som spikningar.. står tändninga riktigt?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
#11
tändningen ställde polaren med tändlampa för inte så länge sen. känns spikningar alltså så mycket?

förresten är det någon som vet vad "KCR 1.1V" är för chip, satt i boxen, trodde att det var ett bsrchip, men nu blev jag osäker
Senast redigerat av NITROUS (5 mars 2008)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
5 mars 2008
#12
okej.., nja låter ju som ett KCR chipp men dom gör väl bara diesel boxar eller? .P

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
#13
provade nyss att ställa ner tändningen 5* samt fetta på soppan 5%, skillnaden var att den blev slöare upp till 4000, sen började den skjuta ur avgasröret och rycka, jag hörde inga spikningar heller. blir så trött när det ska bli så här sad

den som löser detta blir min idol haha

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
5 mars 2008
#14
okej.., jao då vet ja inte riktigt.. men är ett helvette när det kronglar =/

den enda som e som jag
274 Inlägg
5 mars 2008
#15

Din dröm är min verklighet

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
#16

verkar som att dom bara har chip/boxar till diesel? undrar vad mitt chip är till för något då hmm

va ute nyss och kollade, verkar som att soppaledningen gjort sitt på denna jord, vriden å sprucken å allmänt sunkig, ska prova byta den med så får vi se om det ordnar sej.
Senast redigerat av NITROUS (5 mars 2008)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
#17
har fått tips om att det äer spridarna som är för små, nån som vet ungefär hur långt original räcker?
har för mej att dom är på 300cc.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

65 Inlägg
13 oktober 2009
#18
Ja jag skulle då börja med att kolla upp bosch numret på soppa boxen så de inte sitter en diesel box där av någon anledning.
För det låter skumt att de skulle stå kcr på chipet.

/Patrik

Volvo 964 16v B204FT

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
#19
B204FT skrev:
Ja jag skulle då börja med att kolla upp bosch numret på soppa boxen så de inte sitter en diesel box där av någon anledning.
För det låter skumt att de skulle stå kcr på chipet.

/Patrik

fixat för länge sen, var LMM som bottnade. chippet vettesatan, men KCR stog det på det iallafall wink

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.


Sök