3386
Sök

C-körkort Malmö

14 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
Klart jag kan kontrollera min stress!!! Jag e kvinna!!!

DFFL
9 020 Inlägg
13 oktober 2009
Emse skrev:
Klart jag kan kontrollera min stress!!! Jag e kvinna!!!

Oja, det har jag sett massvis med bevis på att ni kan.
Utropstecknena tyder på total kontroll över dina känslor. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

14 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
hihi hihi

4 005 Inlägg
13 oktober 2009
FireTraXX skrev:
Rquired skrev:
FireTraXX skrev:
Är ju helt personligt.
Med lite vana så blir en lastbil lika lätt att köra som en personbil.
Men omställningen däremellan kan vara jättenkel för vissa, jättesvår för andra.

Ifall jag kommer ihåg rätt så var vi tvungna att klara 22 moment eller något sådant innan vi fick ta C-kort.
Räkna om det till ett moment/lektion kanske är vettigt?

Stressa inte igenom det bara, vi behöver inte fler som somnar i 90km/h, backar emot allt möjligt och kidnappar små flickor.
Personligen så blir jag en helt annan människa när jag hoppar in i lastbilen gentemot hur jag är i bilen.
Retar inte upp mig på något eller någon, för jag har 30-40-50 mil kvar att köra, då hade jag bara varit arg hela dagarna.
Ta det lugnt, visa hänsyn (Men ta även plats) och håll koll på omgivningen.

I stort sett precis vad man borde göra i en bil med...

Vadå, är det sista nått man lär sig undvika i utbildningen eller? tongue

Njaeh, var mer en uppmaning. tongue

Tjao, om man satsar på djupinlärning, inte stressar och verkligen förstår VARFÖR man har kör- och vilo-tider så kan man väl tolka det så att man får lära sig att man inte ska sova i 90km/h. smile

firetraxx: Det är väldigt intressant att du kör hänsynslöst i personbilen. Men det som är bra, och kanske ännu mer intressant är nog att du är medveten om det iaf smile

roadrage
188 Inlägg
14 oktober 2009
jag själv sökte CE utbildningen via vägledningscentrum på AF och jag kom in big_smile börjar min utbildning nu på måndag big_smile

14 oktober 2009
sök inte via arbetsförmedlingen. jag sökte privat hos artrec i tyresö. jag började för 2 veckor sedan och jag e bara 19 år. utbildingen e på 30 veckor o näst intill gratis. kostar bara lite för kursmaterial och sedan vv:s kostnader.

ykb som kom nu handlar iaf om att om man e under 21 år så måste man gå i skola i 280h innan man får skriva och om man e över 21 så räcker det med 140h lång utbilding.
Senast redigerat av melodic_death_metal (14 oktober 2009)

7 276 Inlägg
14 oktober 2009
melodic_death_metal skrev:
sök inte via arbetsförmedlingen. jag sökte privat hos artrec i tyresö. jag började för 2 veckor sedan och jag e bara 19 år. utbildingen e på 30 veckor o näst intill gratis. kostar bara lite för kursmaterial och sedan vv:s kostnader.

ykb som kom nu handlar iaf om att om man e under 21 år så måste man gå i skola i 280h innan man får skriva och om man e över 21 så räcker det med 140h lång utbilding.

Haha big_smile "räcker" med 140h. roll
Men jag föreslår iaf att försöka ragga upp ett ställe där dom genomför utbildningar för blivande chaufförer.
Sen när du har C kortet kan jag iaf föreslå jobb som betongbilschaufför.
Det är det roligaste yrket jag någonsin har haft!

14 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
betongbils chaufför? varför e d så kul??? big_smile låter intressant!

Idag gick jag iaf in på ericsson trafik skola o enligt dem skulle jag nog klara det för ca 20000kr inkl ykb!!! big_smile

7 276 Inlägg
14 oktober 2009
Varför? Det är ALLTID varierande, du får vara med och bygga upp allt möjligt.
Stora varuhus, broar, vägar, ja allt som har betong i sig.
Du får tränga dig ut i skogen, in på tomtar, in/runt/över allting för att komma dit kunden vill ha sin betong.
Använda varenda jävla knapp som finns i hytten för att hjälpa dig ta dig fram och sen tillbaka igen.
Väldigt sällan man behöver stressa, tunnan tvättas MINST 1 gång/dag så bilarna är jämnt hyffsat rena åtminstonde.
Du får lära dig navigera riktigt då GPS'n inte alltid visar framtida vägar wink
Sen att man ofta får stå med varningsljus och blockera vägar osv är bara ett plus i kanten big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/95213/large/695340_4rxdr8.jpg
Min gamla goding cool
Senast redigerat av Brains (14 oktober 2009)

Sök