3389
Sök

Hjälp med Inkoppling av vikinglarm

4 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
#1
Hej någon som har erfarenhet av billarm
Har köpt detta : http://www.vikinglarm.se/product_info.a … amp;page=1
har kopplat in allt utom till window trigger- , ignition cut off circuit, acc på bilden ser det ut som en låscylinder med nyckel i  och footbrake light .
Hade ingen lust att börja klippa i bilens egna kablar  som styr tändningslåset ,motorn, lampor hade bara tänkt att rörelse och shock sensorn skulle göra jobbet.
Men när den låser dörrarna och larmar så går larmet igång efter 10 sec och i boken man får till så står det så här på felsökning:
Check shock sensor . ( koppla ur den men samma sak)
check wire connection especially the brake light and illumination light wire
check the pin switches

Så min fråga är  måste jag koppla in start spärren och brakelight kablarna ?? för att inte sätta igång larmet.
Tacksam för svar måste fixa det i morgon ligger 30 kablar på golvet just nu smile
Johan

4 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
#2
Okej någon som vet vad High coil betyder? ser ut som ett 9 volt batteri på bilden . det går en gul kabel från larmet till ignition cut off circuit  till ett relä från relät så går det 4 kablar en  vit 85 till larmet  en grön  30 till high coil + en till gul 86 till key on som är länkad till grön 87a som sedan går till 12v  men vad är high coil?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
13 april 2009
#3
Norda78 skrev:
Okej någon som vet vad High coil betyder? ser ut som ett 9 volt batteri på bilden . det går en gul kabel från larmet till ignition cut off circuit  till ett relä från relät så går det 4 kablar en  vit 85 till larmet  en grön  30 till high coil + en till gul 86 till key on som är länkad till grön 87a som sedan går till 12v  men vad är high coil?

Det borde väl kunna vara tändspolen. När jag kopplade in mitt larm sket jag i startspärren helt, man blir bara förbannad när den börjar krångla o bilen inte startar eller stannar som den själv vill...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Offroad Racing
3 122 Inlägg
13 april 2009
#4
Norda78 skrev:
Hej någon som har erfarenhet av billarm
Har köpt detta : http://www.vikinglarm.se/product_info.a … amp;page=1
har kopplat in allt utom till window trigger- , ignition cut off circuit, acc på bilden ser det ut som en låscylinder med nyckel i  och footbrake light .
Hade ingen lust att börja klippa i bilens egna kablar  som styr tändningslåset ,motorn, lampor hade bara tänkt att rörelse och shock sensorn skulle göra jobbet.
Men när den låser dörrarna och larmar så går larmet igång efter 10 sec och i boken man får till så står det så här på felsökning:
Check shock sensor . ( koppla ur den men samma sak)
check wire connection especially the brake light and illumination light wire
check the pin switches

Så min fråga är  måste jag koppla in start spärren och brakelight kablarna ?? för att inte sätta igång larmet.
Tacksam för svar måste fixa det i morgon ligger 30 kablar på golvet just nu smile
Johan

Det är lite svårt att svara på, behöver större del av instruktionerna för att kunna tyda ut vad som är till vad, och inte behöver kopplas in. Det borde exempelvis stå nånstans vad bromsljuset ska ha för funktion. Men startspärren ska inte behöva kopplas in, alternativt kan man ju bara jorda den kabeln, så tror larmet att den är inkopplad...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

4 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
#5
hittade nu i boken att brake light kabeln är till för att lära den en ny kod. så man har samma dosa upp till 4 olika larm.
När den i kopplad så måste det vara minus
för när man skall lära den en ny kod så skall man trycka ner bromsen +
Jorda den så måste det nog funka tror jag .. eller var tror du?
eller koppla den till en manuel knapp typ 12v av på från mekonomen om den behöver plus lite då och då. får ut och testa lite igen ..
Senast redigerat av Norda78 (13 april 2009)

4 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
#6
Japp det var dörrkretsen som strula ..  bytte + - sen funka det  nu e det bara att gömma 50 kablar ...
Tack för alla svar

3 Inlägg
29 april 2009
#7
Har själv detta larm som jag försöker koppla in, någon som vet vart dörrkretsen (Door trigger +, Door trigger -) ska kopplas in på en V70-97?

3 Inlägg
30 april 2009
#8
Swedenrockers skrev:
I c-låsboxen till vänster om rattstången. 4 kablar (skiljda dörrkretsar).

Hittade på nätet att det skulle vara kablarna: Gul/Vit, Grå/Vit, Gul/Brun och Vit/Svart. Dessa skulle separeras med dioder?! Går det inte bara att koppla ihop dessa 4 kablar med varandra?
Är det + eller - som ska kopplas till kablarna, vad gör man med den överblivna kabeln isf?

3 Inlägg
30 april 2009
#9
Ok, vilken funktion är det som påverkas i originalsystemet?

16 Inlägg
20 oktober 2009
#10
Är larmet bra eller? funderar på att köpa ett jag med. ser ju riktigt bra ut på papperet alla fall


Sök