3147
Sök

Köpråd: Mycket bil för pengarna.

806 Inlägg
21 oktober 2009
#81
Den va riktigt fräsh helt klart.


121 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
#82
Craazy_ skrev:
den e iafall bra mkt finare en en volvo iafall hahaha
BowserQ skrev:
Craazy_ skrev:
jävligt fin för pengarna

Lite skämmit att köra en sådan om man blir dragen av en 740 turbo lol
Denna bil ser ut som ha 300 hk.


Snyggare JA. Mera komfort: Nej.
Tänk en fullutrustad 740 med denna BMW. big_smile

Avstängd
115 Inlägg
21 oktober 2009
#83
så du menar att bmw inte har komfort ? då har du inte åkt i en sådan
BowserQ skrev:
Craazy_ skrev:
den e iafall bra mkt finare en en volvo iafall hahaha
BowserQ skrev:

Lite skämmit att köra en sådan om man blir dragen av en 740 turbo lol
Denna bil ser ut som ha 300 hk.


Snyggare JA. Mera komfort: Nej.
Tänk en fullutrustad 740 med denna BMW. big_smile

121 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
#84
Craazy_ skrev:
så du menar att bmw inte har komfort ? då har du inte åkt i en sådan
BowserQ skrev:
Craazy_ skrev:
den e iafall bra mkt finare en en volvo iafall hahaha

Snyggare JA. Mera komfort: Nej.
Tänk en fullutrustad 740 med denna BMW. big_smile


BMW 318 80-talare jämfört med en 740 80-talare.
Det är en stor skillnad på komfort. Bara för att det är en BMW så betyder det inte att BMW:n har mera komfort än en 740. Samma ska gäller snik-mercor.

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
21 oktober 2009
#85
Nej nu ska jag slänga in ett svart får i diskussionen.
http://www.blocket.se/ostergotland/Audi … =7&w=3
Här snackar vi kvalitet iaf.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

157 Inlägg
21 oktober 2009
#86
318is går ungefär som en 320.
Se mer: http://autopower.se/ Under modellguider.

121 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
#87
p-nyhlen skrev:
Nej nu ska jag slänga in ett svart får i diskussionen.
http://www.blocket.se/ostergotland/Audi … =7&w=3
Här snackar vi kvalitet iaf.

och det är svart på min fråga. Visste inte att A6:a fanns tongue
Ska genast kolla på dom.

Vad är standard på en A6:a?
4hjulsdrift är ett måste.
Senast redigerat av BowserQ (21 oktober 2009)

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
21 oktober 2009
#88
Jag har sj haft en a6 en 2,8 quattro.
Minus på dom är skärmkanterna men alla är inte dåliga.
Maskinellt är det kanonbilar.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

Avstängd
115 Inlägg
21 oktober 2009
#89
och drar typ 20 liter milen ahhaah
p-nyhlen skrev:
Jag har sj haft en a6 en 2,8 quattro.
Minus på dom är skärmkanterna men alla är inte dåliga.
Maskinellt är det kanonbilar.

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
21 oktober 2009
#90
nja beror på hur tung högerfoten är oxå tongue

Craazy_ skrev:
och drar typ 20 liter milen ahhaah
p-nyhlen skrev:
Jag har sj haft en a6 en 2,8 quattro.
Minus på dom är skärmkanterna men alla är inte dåliga.
Maskinellt är det kanonbilar.


Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

181 Inlägg
21 oktober 2009
#91
p-nyhlen skrev:
Jag har sj haft en a6 en 2,8 quattro.
Minus på dom är skärmkanterna men alla är inte dåliga.
Maskinellt är det kanonbilar.

dock ska man satsa på en 2.8 eller 2.3:a

2.6:an är bara slö, törstig och allmänt tråkig. 2.3:an känns mycket piggare och ligger mycket lägre vad gäller bränsleförbrukning smile


806 Inlägg
21 oktober 2009
#92
lodiseN skrev:
OFT: Är det någon ålders gräns här på garaget?


Quattro - bar å åk
621 Inlägg
21 oktober 2009
#93
nja i min mening så är det 2,3l som man ska låta bli. Sen så finns väl inte 2,3l som ett alternativ i A6. Tror de slutade med den samtidigt som 100 serien försvann.

hest skrev:
p-nyhlen skrev:
Jag har sj haft en a6 en 2,8 quattro.
Minus på dom är skärmkanterna men alla är inte dåliga.
Maskinellt är det kanonbilar.

dock ska man satsa på en 2.8 eller 2.3:a

2.6:an är bara slö, törstig och allmänt tråkig. 2.3:an känns mycket piggare och ligger mycket lägre vad gäller bränsleförbrukning smile

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

12 086 Inlägg
21 oktober 2009
#94
Utan tvekan en gammal lyxtysk, men de kan tyvärr bli rätt dyra i drift och underhåll.

Forummoderator
26 349 Inlägg
21 oktober 2009
#95
BowserQ skrev:
AirOne skrev:
EmilHammarlund skrev:

Vill du åka jävligt problemfritt finns ju 940. Bra bil på alla sätt. Men de är ganska törstiga.

Farsans 940 drar cirkus 0.7 liter milen, och med tanke på storleken på bilen så tycker inte jag det är törstigt..

En 940 och 740 har samma motorer. Men hur kan kan få en 940 dra 0.7? Då måste han kunna få en 740 dra 0.6
Hur?

Har man en B230FD på 116 kusar, och kör som min far så är det absolut möjligt. Och nej det är inte samma grejer i 740 som 940..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

181 Inlägg
21 oktober 2009
#96
p-nyhlen skrev:
nja i min mening så är det 2,3l som man ska låta bli. Sen så finns väl inte 2,3l som ett alternativ i A6. Tror de slutade med den samtidigt som 100 serien försvann.

hest skrev:
p-nyhlen skrev:
Jag har sj haft en a6 en 2,8 quattro.
Minus på dom är skärmkanterna men alla är inte dåliga.
Maskinellt är det kanonbilar.

dock ska man satsa på en 2.8 eller 2.3:a

2.6:an är bara slö, törstig och allmänt tråkig. 2.3:an känns mycket piggare och ligger mycket lägre vad gäller bränsleförbrukning smile


2.6:an med quattro drar runt litern landsvägskörning, och gör 0-100 på ca 10sek, 2.8:an har lite krut i sig iallafall,

http://www.blocket.se/sodermanland/Audi … 13&w=3

där har du en a6:a med 2.3:a smile

dessutom är 2.3:an en otroligt beprövad och pålitlig motor.
Senast redigerat av hest (21 oktober 2009)


Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 oktober 2009
#97
BowserQ skrev:
Craazy_ skrev:
så du menar att bmw inte har komfort ? då har du inte åkt i en sådan
BowserQ skrev:

Snyggare JA. Mera komfort: Nej.
Tänk en fullutrustad 740 med denna BMW. big_smile


BMW 318 80-talare jämfört med en 740 80-talare.
Det är en stor skillnad på komfort. Bara för att det är en BMW så betyder det inte att BMW:n har mera komfort än en 740. Samma ska gäller snik-mercor.

Hur rättvist det nu blir när man jämför en liten bil mot en stor Volvo. Jämför med E34 istället så blir det jämt, sedan beror det på vad som menas med komfort. Gungig bil med mjuka stolar (som man eller jag iaf snabbt sitter igenom) är inte komfort i min mening, och därmed ratar jag Volvo för Bmw eller Mercedes smile

Varken Rovern, Audin (men satsa på annan än 2.6) eller Bmwn verkar vara dåliga köp smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

806 Inlägg
22 oktober 2009
#98
Frågan är ju också vad du kan få för 850 i den prisklassen, kanske en gl? då hade jag nog fan också hellre satsat på en tysk tex 525a


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
22 oktober 2009
#99
CarpeDiem skrev:
BowserQ skrev:
CarpeDiem skrev:
Varför inte en Audi Coupé? Finns med 3 motoralternativ: 2.3E, 2.6E och 2.8E (de två sistnämnda är V6) Mkt rolig bil att köra smile

//CarpeDiem wink

Jag säger inte att jag har bestämt mej. Men jag ska kolla på Audi.
80,100 eller?

Ok, det tycker jag att du ska göra smile Audi 80 och 90 Coupe smile

//CarpeDiem wink

Once again, Dom heter INTE Audi "80 Coupé"/"90 Coupé"
Utan bara "Audi Coupé". Det är visserligen en sportmodell utav Audi 90:n. Men likväl har den ett eget namn. =O

OCh du har många fler motorer att välja på.
Det finns en 16v motor, samma som sitter i Golf 2 GTI,
en 2L vanlig motor med typ 115hk.
Sen kommer 2,2/2,3L 5cyl motorn, Med 133/136hk.
Och efter det 20V motorn på 2,3l. 170hk
V6 på 2,6L 150hk
V6 på 2,8L 174hk
Och slutligen Big-daddy, Audi S2 Med en överladdad 2,2l 5-cyl som ger 220hk.


Men dock är dom ganska ovanliga att hitta i "rätt" skick för under 15k. Men är man tålmodig så. smile
Det är en bra bil, Sällan några problem.

Dom kända "audi-felen" är...
Handbromsen
Knackande ventillyftar, helt ofarligt oftast, men mkt störande. Det kan räcka med att byta olja!
Och Galvsläpp på vänster framskärm. Vrf just vänster har jag ingen aning om. Men det tycks alltid vara den som är utsatt tongue

Mitt tips är defenetivt 2,3L motorn, Gärna en 20V:are.
V6:orna är tråååkiga och relativt slöa faktiskt, 2,6:an är inte ens att tänka på.

Tysk kvalite, designen, i vissa fall effekten och inte för att glömma bort ljudet från en 5:a. Oslagbart.

Lycka till! smile


http://www.blocket.se/vasterbotten/Audi … =4&w=3
http://www.blocket.se/vasternorrland/Au … =4&w=3
http://www.blocket.se/hassleholm/Audi_c … =4&w=3

http://www.blocket.se/dalarna/Audi_90_C … =4&w=3
20v! ^

http://www.blocket.se/gavleborg/Audi_Co … =4&w=3
http://www.blocket.se/jamtland/Audi_cou … =4&w=3


Bara för att bevisa att dom går att få hyffsat billigt ända ^^
Men som sagt, de flesta här är alla i "fel skick" såvida man inte kan skruva själv hmm
Senast redigerat av LeafBox (22 oktober 2009)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968


Sök