Skulle bli extremt tacksam om det finns någon där ute som kan ha lösningen på mitt problem.
Har en Opel astra År -98 som hastighetsmätaren plötsligt slutade fungera på,obs motorlampan började lysa i samband med detta, jag kollade säkringar men alla var hela.
Åkte ner till mekonomens mek och gjorde en felsökning och den indikerade på hastighetssensor/Givare.
Ringer till (stabila Opel sverige) som ska va de enda återförsäljarna av delarna och dom säger att det inte finns någon givare till hastighetsmätaren????
Dom säger att jag antagligen måste byta hela hljulnavet för ca 4500 kr vilket låter helt sjukt?
Jag frågar vad dom menar att det inte finns en givare och dom säger att den går via absen, jag frågar dom då varför mina absbromsar funkar klockrent isåfall och det kan dom inte svara på!
Ja lämnade in bilen hos en annan kille som är riktigt insatt och han kollade alla absgivarna mätte ström etc etc men utan resultat.
Även han sa byter du hjulnavet som opel säger är det som o lasta dom i sjön.
Jag har även testat o bytt ut själva panelen/Mätaren med en bekant som har samma modell men icke:
Jag är frustrerad men vill inte lägga ut 4500-700 kr för en ...... hastighetsmätare så snälla någon där ute som har en aning vad det kan vara?
OBS! Det är ingen vajer på denna modell utan elektronisk.