3405
Sök

Misslyckad ombyggnad av luftmängdsmätare. Behöver tips

127 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
Hejsan

Jag har en Audi A4 1.8TS som är lite ombyggt med större turbo. Och jag mappar den med mitt Civinco piggyback. Jag har problem med att jag maxar ur min luftmängdsmätare. Så jag satte ihop min sensor med ett hus som har 80mm i diameter, orginal är 70mm. Men jag maxar fortfarande ur den. Vilket är lite konstigt tycker jag. Jag såg att själva sensor har kommit mer i mitten av höjden i röret jämfört med orginal så sitter den mer åt ena hållet. Är det kanske så att det är mer luftflöde i mitten av röret än vid kanterna?

Tack på förhand
Ola
Senast redigerat av Nitzer (13 oktober 2009)

1 024 Inlägg
13 oktober 2009
du skulle ha kört med VEMS så hade du inte behövt lmm. cool
Senast redigerat av Rand (13 oktober 2009)

1 513 Inlägg
13 oktober 2009
med civico kan du åka utan lmm väl?!! de löste jag ialf på en volvo s40 för 5år sen som vi hängde ett civinco piggyback i...

127 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
evo_krolle skrev:
med civico kan du åka utan lmm väl?!! de löste jag ialf på en volvo s40 för 5år sen som vi hängde ett civinco piggyback i...

Det stämmer att man kan det. Jag gjorde faktiskt det förut innan jag bytte till större turbo. Men jag fick problem med att bilen så ryckigt när den var kall. Kanske får testa igen.

1 513 Inlägg
13 oktober 2009
bara på att mappa om den igen;) livet e underbart:)

854 Inlägg
14 oktober 2009
Se till att du har ett jämnt flöde genom Lmm.

Detta gör du genom att:
-Ha minst 3 dm rör mellan luftfilter och Lmm. (Gärna mer)
-Ha ett så långt rakt rör du kan innan elektroniken.
-Ha nät innan och efter Lmm, köp ett rostfritt durkslag och ta nätet från. Vik nätet runt rörets kanter, på med silikonslangen och sedan slangklämma utanpå. Då är det ingen risk för att det släpper.

Genom att hjälpa Lmm till ett stabilt och exakt värde blir det enklare att få ordning gröten smile
Senast redigerat av Kmarcus (14 oktober 2009)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
27 oktober 2009
Kmarcus skrev:
Genom att hjälpa Lmm till ett stabilt och exakt värde blir det enklare att få ordning gröten smile

nja när du bottnat en lmm vill man inte pjoska med exakta värden utan man sätter elektroniken i ett ännu grövre rör så den kan "höfta"

Sök