3528
Sök

Koppla in slutsteg i 9-3a

55 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
Hejsan, har nyss köpt en saab 9-3 årsmodell 03, dvs den nya modellen. Har ett litet problem dock som jag skulle behöva lite expert hjälp för att lösa:)

Tänkte nämligen att jag skulle koppla in mitt slutsteg och bas till bilen, men behålla orginalstereon.
Är ett AS2 system, har stereon med display men inte med navigator.
Någon som vet hur jag ska gå till väga för att koppla in detta? Behöver ha en sån omvandlare från högnivå till lågnivå, vart ska denna kopplas in? tacksam för svar, har ni bilder och så vore det toppen!
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Tack på förhand.

MVH Oscar

2 982 Inlägg
24 oktober 2009
köp pc1-610 på brl. jag ska göra denna operatoin imron på min bil

55 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
Har en sån hemma nu, hittade på mekonomen en likadan:D
men hur kopplar jag in denna? fyra sladdar som ska kopplas in ju!?

16 197 Inlägg
24 oktober 2009
schteekarn89 skrev:
Har en sån hemma nu, hittade på mekonomen en likadan:D
men hur kopplar jag in denna? fyra sladdar som ska kopplas in ju!?

de står på den hur du ska koppla.  2 kablar e ju höger kanal å dom andra 2 e vänster.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
25 oktober 2009
Viktigt! Koppla till dörrhögtalarna då det är dom ända som spelar basfrekvenser, dom i hatthyllan spelar bara från 120Hz och uppåt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

55 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
Okej, ska koppla in min lågnivå omvandlare till någon dörrhögtalare, någon dörrhögtalare som är bäst att koppla in den till?
Har en sån omvandlare med fyra sladdar i, hur ska dom kopplas till högralarkabeln eller? är inte så grym när det kommer till just billjud så hade behövt en bra förklaring hur jag ska gå till väga:)
Tack alla som vill hjälpa till!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
25 oktober 2009
Koppla helst till både vänster och höger dörrhögtalare (du har bara dörrhögtalare fram, finns inga bak, och dom fram är basar/midbasar). Du kan komma åt kablarna till dom precis innan dom går ut i dörrarna, bort med plasten bara så ser du kablarna. Färgerna som du ska leta efter är för vänster sida: Grå/Vit(-), Grön(+) & för höger sida: Grå/Vit(-), Blå(+).

Saab 9-3SC {SQ-edition}

55 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
Finns det ingen adapter som man kan köpa och bara plugga i utan en massa meck?
Finns det inte att köpa på Saab eller nått, och i så fall vad skulle det kosta?
mvh Oscar

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 oktober 2009
Nej det finns inte, tyvärr. Dock så har jag en AMP1 (förstärkaren under förarstolen) med en högt till lågnivåomvandlare inbyggd som jag inte har någon nytta av. Bara att byta ut din befintliga till min så får du ut både lågnivå och remote.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök