3421
Sök

El Problem Audi A4

Varför Rimmar PJ På Bäst?
85 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Ja Nu börja ja bli smått galen.
Har Överhettning i i kontakten till vänster Hel/halv ljus så helljuset ballar ur lite titt som tätt sad
Har inte hittat vad felet är men sen grädde på moset så har vänster blinkers ballat ur å lyser heeela tiden tom när inte nyckeln är i så jag får lyfta bort strömmen varje gång ja stannar bilen.
Har testat att ta ur säkringarna till blink och varning men d lyser ändå å jag har kollat reläet till varning men den ser hel å fin ut å dom lyser fast jag har plockat bort den med :-/
Har tom skruvat bort ratten å kollat kontakten till spaken om den har hängt sig men den ser hel å fin ut med å dom lyser fast jag har särat den med.
Va f*n kan d va för fel?
Har inte lagt ner nå mkt tid på å kolla jord då det är ett heltids jobb men kan det vara d ändå?
vet att jordfel kan det bli hur många fel som helst men ingen som varit med om nå liknande eller ha nå förslag?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/112409/596462_rbhpmc.jpg
Lite värme har det varit

https://www1.garaget.org/gallery/archive/112409/596463_25l50r.jpg
Var den lila kontakten ja kolla på men den såg bra ut

https://www1.garaget.org/gallery/archive/112409/596464_diusu8.jpg
Sen undra ja vad den här vita saken är?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/112409/596465_zcn2hs.jpg
Den sitter över gasen å ser ut att ha suttit fast i fästet till höger som är av

"Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan."
"Med en liten bil hittar man snabbare en parkeringsplats. Men det tar desto längre tid att hitta bilen."

Administratör
2 980 Inlägg
17 mars 2009
Den vita saken är stöldskyddsstyrdonet även kallat immobolizer.

En kopp av den svarta såsen...

85 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Goffen - Aha så pass big_smile men va fean kan dom ha slitit lös den för då :-/ vad gör den exakt? ska googla å se men tacksam för svar med big_smile

Swedenrockers - Jo det är drag på bilen, har en glapp lucka där å kört på saltväg så d e inte omöjligt men jag har sprutat på stifften med elektronik spray vad kan jag göra mer för nått? byta uttaget?

"Med en liten bil hittar man snabbare en parkeringsplats. Men det tar desto längre tid att hitta bilen."

85 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Hitta vad en immobiliser var: 
"En så kallad immobiliser, elektronisk startspärr, finns i stort sett i samtliga personbilar som tillverkats från 1998. Bilens originalnyckel är utrustad med en så kallad transponder som, genom signaler till bilens motorstyrenhet, talar om att det är okej att starta. Tjuvkoppling är därför "i princip" omöjligt."

Men nån mer med hjälp på problem, ska kolla dragkontakten med, men vad kan jag göra åt den.
Felet på lyset då?

85 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Ja då gick ja ut imorse då da å skulle söka felet me dom sat*ns blinkersarna.
Men när ja la på strömmen å öppna låset så tänkte ja att ja skulle "kolla" om d lyste fortfarande ...
Men NEJ d lyste inte, iofs bra men fatta inte va d kan varit för fel :-/ Har varit varmt 2 dagar å den har stått i solen utan att ja kört 1 meter, kan d vara så att d ha varit dynga i släputtaget å d har gått till sej i solen??? :-o

460 Inlägg
18 mars 2009
vad har du för kablar som är skarvade och "tjuvat" ström från? hur har du kopplat extraljusen? över relä eller?

85 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
den blå är till extraljusen över relä ja, den röda satt där redan å är inte skarvad till nått men vill inte ta bort den då det blir kabelbrott ... men "lampan" blev het å explodera när jag hade köpt bilen å såg att det fanns mer glas i lyktan från andra lampor så d måste ha blivit varmt innan ja satt dit extraljusen med :-/ å kontakten som sitter där nu har jag satt dit då den förra trodde jag han hade gjort en "specialare" med men har insett att det hade smälts bort plast sad

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 mars 2009
Det är inte så att den röda ligger och kortsluter mot något då?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

85 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
ne tycker inte d då den är stängd å ingen annan kabel går i den :-/

85 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
swedenrockrs - låter mkt troligt men som sagt har jag redan bytt den en gång i höstas :-s å lampan e bytt 2 ggr med :-/

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
20 mars 2009
har samma problem me lampan fast min högra de smälter o lever fan där o ja har satt dit nya kabelskor men då smälte de vid lampan iställe o ja har kollat o kollat men hittar inga möjliga ljordfel, men audi e ju känd för sin skit el i bilarna...

tjooolihoo

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 mars 2009
Kan det inte vara så att din generator ger för hög spänning? Att laddningsregulatron spökar och skickar iväg för mycket? Det är väl det laddningsregulatorn är till för? Eller är jag helt ute och cyklar?

Fast är fallet så borde det märkas på annan elektronik också.
Kanske läge att mäta vad du får fram till lampkontakten?

Är du säker att du inte har en för kraftig säkring då? Du kanske har kortslutning någonstans och har du då för högt avsäkrat smälter hellre kablar och kontakter.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
20 mars 2009
lånar tråden lite/ jag har allafall kollat alla säkringar satt de inte e för högt säkrat o de stämde men skulle den ladda för mycke så tror ja inte att de blir samma lampa flera gånger om som han skickar för mycke till? man tycker ju nästan att nått annat borde ta stryk kanske e vanligt de här felet ska nog fan ringa audi verksta imorn o höra va dom tror de kan vara :p

tjooolihoo

85 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
torger - hör av dej om du får nått svar big_smile vore tacksamt

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
20 mars 2009
Audi i sthlm var rena jävla muppar dom ville inte säga olika felsöknings tips på telefon dom sa att ja fick ta dit bilen så dom kunde kolla men ja sa att ja bara ville veta nått om de kunde vara ett vanligt fel o va man ska kolla efter fick till svar att vill jag ha hjälp får ja komma in med bilen o betala som alla andra vilka jävla nötter...

tjooolihoo

85 Inlägg
20 mars 2009
Trådstartare
fy fean villa jävlar mad d där e juh bara löjligt ... haru testat nån annan stans?

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
21 mars 2009
ja de kan man lungt påstå ska åka dit o pissa i brevinkasset  haha tongue näe styvfarsan min har drivit bilverksta så han har lite kontaker på bilmärkesverkstäder så han skulle höra runt åt mig smile skriver i tråden när ja får veta nått

tjooolihoo

85 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
haha big_smile aa får göra d tongue aha ja låter inte dumt, du får göra d smile tacksamm för svar wink

85 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
kan det vara pga att uttaget till dragkroken är som d e? har glapp i luckan å lite ärja (elle hur d stavas) på stifften med :-S när d e blött å dåligt väder med så kan vänstra sidan av blinkersen hänga sig med när jag öppnar/stänger bilen å då får jag trycka tills dom slocknar.

85 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
Nu har jag även bytt dragkontakten utan nån skillnad sad
Fick tips om att det kunde va relä 209 alt 214 som sitter bakom säkringarna, men det var det inte heller :-/

Nu ar jag haft det här felet och är verkligen less på skiten.
Har inget arbete så jag har ingen ekonomi för å lämna in den heller....

Men jag fattar som att det är ett vanligt fel på a4or från -97?? då borde det ju vara fler som har det problemet och kanske har testat några saker som jag med å inte fått till det heller?

MVH PJ som behöver hjälp

Sök