3288
Sök

Vad gör man åt små stenskott på taket?

1 866 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
Har fått 2-3st små/mini stenskott på taket 1-3mm stora, de har gått igenom lacken och man ser en liten gnutta början till rost.
Vad kan jag göra åt detta?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 oktober 2009
Allt från lackstift till att lackera om hela taket, det beror på hur noggrann du är wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 866 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
okej men hur börjar jag?
Ska jag först ta typ en synål och skrapa bort den minimala milimeter ytrost som finns och sedan ta en mikroskopisk droppe roststopper och därefter en lika liten droppe lack och klarlack?

778 Inlägg
1 november 2009
RichiB skrev:
okej men hur börjar jag?
Ska jag först ta typ en synål och skrapa bort den minimala milimeter ytrost som finns och sedan ta en mikroskopisk droppe roststopper och därefter en lika liten droppe lack och klarlack?

det låter som du ska lacka om hela taket det är ingen ide du lagar med synål...

1 866 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
Sluskk skrev:
RichiB skrev:
okej men hur börjar jag?

det låter som du ska lacka om hela taket det är ingen ide du lagar med synål...

aja... känns lite onödigt att lacka om taket bara för 3st mini mini stenskott.... :-)

831 Inlägg
1 november 2009
Ja fett onödigt var ordet! Lacka om ett helt biltak för tre stenskott...

Lackstift är ju helt jävla hopplöst att jobba med. Dom gånger jag har försökt har det bara blivit skit. Men det är ju för att det är så litet och bökigt. Men jag skulle nog ändå testa på det som du själv är inne på. Kör en synål och den process du skrev ovan. Verkar inte helt tokigt. Sen tålamod.

Sök