3474
Sök

Audi 80 2.3E tändnings problem.

361 Inlägg
19 augusti 2006
Trådstartare
På vår audi 80 2.3E så har det blivit ett alvarligt fel. Den började gå rykigt ibland som om de va fukt i fördelarlocket. Men vi köpte nytt lock och tändstift men den gick inte ändå. Den gick alltså Nu har vi bytt hela föredelaren me dess tillbehör, tändstift, spole, och sen började vi kolla på den bensin pump eller va det nu är som sitter och delar ut bensinen till alla cylindrar. Där tror vi att det var en packning som var sönder. Den är bytt. Men bilen går inte riktigt. När man kört en stund så börjar den rycka och orkar inget.

438 Inlägg
19 augusti 2006
Tjena!

Jag hade liknande problem på min Audi 80 2.0E -92.
Det räckte med en feldiagnos så hittar dom felet på Audi-verkstan. Nu va det så länge sedan jag hade den bil (12 år sedan) men det va något med luftmängdmätaren om jag inte minns fel?

Hoppas att det löser sig.

37 Inlägg
19 augusti 2006
Hade liknande syptom på min a4 2,8 30v , men det var som föregående svar föreslog LLM som var kass.
Tetsa att dra loss sladden till den och se om den går sämre, då vet du i alla fall om det är den.
smile

10 Inlägg
20 augusti 2006
JAg har oxå samma fel den går inte låter som fan. orkar inget typ. JAg har inte heller hittat felet därför e jag tacksam ifall du kunde skriva till mig ifall du hittar felet.

ωαитє∂ - fσя нιgн ѕρєє∂ яα¢ιиg

361 Inlägg
20 augusti 2006
Trådstartare
Ja. det låter som samma fel. Men jag vet inget svar på frågan än..
Senast redigerat av EOzIPped (20 augusti 2006)

10 Inlägg
31 augusti 2006
Jaja hoppas någon annan kan det.. eller?

ωαитє∂ - fσя нιgн ѕρєє∂ яα¢ιиg

Sök