3116
Sök

Kupefläkten, kommer bara värme på ena sidan samt ACn död Saab 9-5 -98

57 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
#1
Tja!
kör en Saab 9-5se -98 och dras med följande problem...

I sommras bestämde sig ac:n i bilen för att tvärdö,
kommer bara ljummen luft när jag har på acn.

Det får jag väl leva med tillsvidare tänkte jag, nu när det behövs värme i bilen så
slutade det för en vecka sedan att komma värme på förarsidan av bilen!!!
På passagerarsidan kommer det än så länge bra med värme.

Någon som har idé om vad som hänt och lösning på detta.

Tack på förhand.

2 600 Inlägg
3 november 2009
#2
gör en fel sökning för att läsa fel koderna så tryck på auto och off på acc panelen och sen kommer tex står 1 alsså en felkord och sen kanske tex 8 då är det felkorden som är 8. hoppas du fattar. sen för att förstå fe lkorderna så kolla på denna sida http://www.saab9-5.com/faq_acc.htm troligen har du en spjäll motor som inte fungera redigt.

gör som jag kör gubba racer=)

57 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
#3
klimpan skrev:
gör en fel sökning för att läsa fel koderna så tryck på auto och off på acc panelen och sen kommer tex står 1 alsså en felkord och sen kanske tex 8 då är det felkorden som är 8. hoppas du fattar. sen för att förstå fe lkorderna så kolla på denna sida http://www.saab9-5.com/faq_acc.htm troligen har du en spjäll motor som inte fungera redigt.
Jorå jag förstår vad du menar och jag antar att felkoderna visas i undre SID då?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
3 november 2009
#4
dnne skrev:
klimpan skrev:
gör en fel sökning för att läsa fel koderna så tryck på auto och off på acc panelen och sen kommer tex står 1 alsså en felkord och sen kanske tex 8 då är det felkorden som är 8. hoppas du fattar. sen för att förstå fe lkorderna så kolla på denna sida http://www.saab9-5.com/faq_acc.htm troligen har du en spjäll motor som inte fungera redigt.
Jorå jag förstår vad du menar och jag antar att felkoderna visas i undre SID då?
Undre SID ??

Det visas i ACC-displayen.

Lite förenklat: Stäng av ACn och tryck därefter på både auto och off samtidigt. ACn kommer att börja bete sig lite konstigt och fläktarna kommer att gå upp på fullt ös och sen ner igen men det ingår i felsökningen. När det är klart så kommer det att komma upp två siffror i ACC-displayen, en till vänster och en till höger. Siffran till vänster visar hur många felkoder det finns och högra siffran (siffrorna) visar vilken eller vilka.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

57 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
#5
TBOC_Razor skrev:
dnne skrev:
klimpan skrev:
gör en fel sökning för att läsa fel koderna så tryck på auto och off på acc panelen och sen kommer tex står 1 alsså en felkord och sen kanske tex 8 då är det felkorden som är 8. hoppas du fattar. sen för att förstå fe lkorderna så kolla på denna sida http://www.saab9-5.com/faq_acc.htm troligen har du en spjäll motor som inte fungera redigt.
Jorå jag förstår vad du menar och jag antar att felkoderna visas i undre SID då?
Undre SID ??

Det visas i ACC-displayen.

Lite förenklat: Stäng av ACn och tryck därefter på både auto och off samtidigt. ACn kommer att börja bete sig lite konstigt och fläktarna kommer att gå upp på fullt ös och sen ner igen men det ingår i felsökningen. När det är klart så kommer det att komma upp två siffror i ACC-displayen, en till vänster och en till höger. Siffran till vänster visar hur många felkoder det finns och högra siffran (siffrorna) visar vilken eller vilka.
Menade förstås ACC-disp, då kanske det är läge att laga den så man ser vad som står då hmm

tack för hjälpen

2 600 Inlägg
4 november 2009
#6
dnne skrev:
TBOC_Razor skrev:
dnne skrev:

Jorå jag förstår vad du menar och jag antar att felkoderna visas i undre SID då?
Undre SID ??

Det visas i ACC-displayen.

Lite förenklat: Stäng av ACn och tryck därefter på både auto och off samtidigt. ACn kommer att börja bete sig lite konstigt och fläktarna kommer att gå upp på fullt ös och sen ner igen men det ingår i felsökningen. När det är klart så kommer det att komma upp två siffror i ACC-displayen, en till vänster och en till höger. Siffran till vänster visar hur många felkoder det finns och högra siffran (siffrorna) visar vilken eller vilka.
Menade förstås ACC-disp, då kanske det är läge att laga den så man ser vad som står då hmm

tack för hjälpen
hehe ja det vore nog en fördel:P

gör som jag kör gubba racer=)

57 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
#7
klimpan skrev:
dnne skrev:
TBOC_Razor skrev:

Undre SID ??

Det visas i ACC-displayen.

Lite förenklat: Stäng av ACn och tryck därefter på både auto och off samtidigt. ACn kommer att börja bete sig lite konstigt och fläktarna kommer att gå upp på fullt ös och sen ner igen men det ingår i felsökningen. När det är klart så kommer det att komma upp två siffror i ACC-displayen, en till vänster och en till höger. Siffran till vänster visar hur många felkoder det finns och högra siffran (siffrorna) visar vilken eller vilka.
Menade förstås ACC-disp, då kanske det är läge att laga den så man ser vad som står då hmm

tack för hjälpen
hehe ja det vore nog en fördel:P
Nu har man ordnat acc displayen, trevligt att se vad som står där faktiskt tongue
fick en 1:a till vänster och felkod 8 till höger...

2 600 Inlägg
6 november 2009
#8
gött. är en steg motorn som krånglar då kolla på den sidan du fick av mig tidigare i tråden där ser du vad den felkorden betyder. har sj den fel koden plus att jag fått en till nu nummer 22 mjukvare  fel i acc styrningen så måste in med min nu igen för att åtgärda dom här felkorderna. haft en annan  stegmotorn som va kass innan =/ börja blir drygt nu med dom här steg motorena. men hur som kolla sidan du fick innan och kan du hitta den motorn sj så kan du byta den sj med. annars så är det en verkstad som gäller plus att dom nolla felkorderna. vilket du kan göra efter du har lagat det sj om du nu gör det.  lycka till och ursäkta för lite rörigt tex tongue

gör som jag kör gubba racer=)

57 Inlägg
6 november 2009
Trådstartare
#9
klimpan skrev:
gött. är en steg motorn som krånglar då kolla på den sidan du fick av mig tidigare i tråden där ser du vad den felkorden betyder. har sj den fel koden plus att jag fått en till nu nummer 22 mjukvare  fel i acc styrningen så måste in med min nu igen för att åtgärda dom här felkorderna. haft en annan  stegmotorn som va kass innan =/ börja blir drygt nu med dom här steg motorena. men hur som kolla sidan du fick innan och kan du hitta den motorn sj så kan du byta den sj med. annars så är det en verkstad som gäller plus att dom nolla felkorderna. vilket du kan göra efter du har lagat det sj om du nu gör det.  lycka till och ursäkta för lite rörigt tex tongue
ja då är det bara att börja skruva på bettan igen då cool


Sök