3601
Sök

Ang kondensator inkoppling!

Små kåt i mercedes ! ^^,
71 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
hej har nu kollat igenom trådarna om inkoppling av kondensator..
men inte fått svar på mitt problem.
Skulle gärna uppskatta att någon la upp en bild på en kondensator (hur man ska dra kablarna)
har 2 st 12,or och ett steg på 1500w men förstår inte hur man ska sätta kablarna mellan kondensatorn och steget MVh jenny

Varför heter det "kofångare" när de lika gärna kunnat heta "getfångare" elr "renfångare" ? :P

Små kåt i mercedes ! ^^,
71 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Okej tack! smile

Varför heter det "kofångare" när de lika gärna kunnat heta "getfångare" elr "renfångare" ? :P

1 833 Inlägg
21 februari 2008
Såhär har jag kopplat.
Precis som Swedenrockers förklarar.

http://geting.se/viewimage.php?image=87 … gjkjlk.JPG
Senast redigerat av Squadron (21 februari 2008)

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Små kåt i mercedes ! ^^,
71 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Tack tack för alla inlägg! nu ska de nog gå som en dans på rosor big_smile

Små kåt i mercedes ! ^^,
71 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
de är en digital smile

1 050 Inlägg
22 februari 2008
Swedenrockers skrev:
Klipp strömkabeln till steget, pressa fast en ringkabelsko i vardera ände och skruva fast i kondingens plusplint. Klipp jordkabeln till steget pressa fast en ringkabelsko i vardera ände och skruva fast dessa i kondingens minusplint.

Inledningsvis ser det nog ut att stämma, men att klippa av stegets egna"VIKTIGA" jordanslutning är nog en mindre bra ide' Kondensatorn jordas istället separat till en intilliggande balk. Jordkabeln bör ej vara längre än 15cm.big_smile

Enl uppgift från tillverkaren, så skall även digitala hybridkondensatorer laddas upp med "motstånd/lampa" wink

Edit: Om de nu inte redan har ett "inbyggt laddmotstånd" big_smile
Senast redigerat av E-30 (22 februari 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Små kåt i mercedes ! ^^,
71 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Okej,men den är uppladdad,smile ville bara vara säker på att jag hade gjort rätt på min gigitala kondensator smile // Westerlund

739 Inlägg
8 november 2009
tjenna undra lite saker ni skriver om att en digital behöver man inte ladda upp jag har en Power Acoustik 1,5 farad digital och fick med mig en lampa till den behöver jag inte ladda upp den eller bara stoppa in?

här har nig länk till en sådan jag har
http://www.poweracoustik.com/pa2006/ima … DON/PC1.0F(All)-1.jpg

mvh andreas

Sök