3413
Sök

Toyota Supra turbo

23 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
#1
Hejsan! Någon som vet vad ett toyot supra turboagregat klarar av ge? (ett standad agregat)


ClubJDM.se
1 608 Inlägg
10 november 2009
#2
Vilken modell?


23 Inlägg
10 november 2009
Trådstartare
#3
Vet tyvärr inte. Det är en som ville sälja till mig! Den set rätt maffig ut!


1 153 Inlägg
10 november 2009
#4
Mer info tack.Org turbon från en 7m motorn är inte stor.O är väl inte twin turbo aggen du ska ha?


Whatever :)
1 652 Inlägg
10 november 2009
#5
jonte200sx skrev:
Vet tyvärr inte. Det är en som ville sälja till mig! Den set rätt maffig ut!

hmm är de en liknande denna? för den tillhör supra mk3 och celica gt4 sent 80-tal...  https://www1.garaget.org/gallery/archive/89306/756465_sjt5hj.jpg

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Skyline Drifter
640 Inlägg
11 november 2009
#6
om de är ett MK3 orginal aggregat så pallar den max 1 bar, men helst ska man bara ladda 0.9...


Whatever :)
1 652 Inlägg
11 november 2009
#7
mm, har också hört detta... men är lite tung för en 4 cyl.. bättre på en 5:a eller 6:a..

Darkace skrev:
om de är ett MK3 orginal aggregat så pallar den max 1 bar, men helst ska man bara ladda 0.9...

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Svetsare.
164 Inlägg
12 november 2009
#9
XeptiQ skrev:
mm, har också hört detta... men är lite tung för en 4 cyl.. bättre på en 5:a eller 6:a..

Darkace skrev:
om de är ett MK3 orginal aggregat så pallar den max 1 bar, men helst ska man bara ladda 0.9...


Tung för en 4a? Du plockar nog mer hästar med den på en 4a än på en 6a (i %). Tror mest det är en sprypning på en 6a som genererar 0 effekt och 100% värme över 1 bar.

Mvh; P.Herrdahl
TIG svetsar; Alu, RF Samt Svartstål.

Whatever :)
1 652 Inlägg
12 november 2009
#10
Jaså okej, så lät de inte på dem som säljer dem iaf.. men men å kanske du kan föklara för mig varför min 4:a inte går bra alls med denna? en 16v portad topp med denna turbo?

Hollizini skrev:
XeptiQ skrev:
mm, har också hört detta... men är lite tung för en 4 cyl.. bättre på en 5:a eller 6:a..

Darkace skrev:
om de är ett MK3 orginal aggregat så pallar den max 1 bar, men helst ska man bara ladda 0.9...


Tung för en 4a? Du plockar nog mer hästar med den på en 4a än på en 6a (i %). Tror mest det är en sprypning på en 6a som genererar 0 effekt och 100% värme över 1 bar.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Whatever :)
1 652 Inlägg
12 november 2009
#11

hmm okej ser ut som den jag har liggandes.. ingen bättre bild så man kan se vad de står på den?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Svetsare.
164 Inlägg
12 november 2009
#12
XeptiQ skrev:
Jaså okej, så lät de inte på dem som säljer dem iaf.. men men å kanske du kan föklara för mig varför min 4:a inte går bra alls med denna? en 16v portad topp med denna turbo?

Hollizini skrev:
XeptiQ skrev:
mm, har också hört detta... men är lite tung för en 4 cyl.. bättre på en 5:a eller 6:a..



Tung för en 4a? Du plockar nog mer hästar med den på en 4a än på en 6a (i %). Tror mest det är en sprypning på en 6a som genererar 0 effekt och 100% värme över 1 bar.


Volym, kammar, komp?

Vad är problemet? Sent ladd? Inget ladd? Eller går den bara allmänt skit?

Mvh; P.Herrdahl
TIG svetsar; Alu, RF Samt Svartstål.


Sök