3154
Sök

El problem, bmw 320i e36

10 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
Hej!
har lite problem med elen i min bmw. batteriet blir urladdat på ca 1-2 dagar vilket är ganska jobbigt.. mätte Ah i säkringsboxen och säkringar som visade utslag när bilen var avstängd va:
Nummer 7 (7,10Ah centrallås) 9 (över 20Ah radio) 14 (6,20Ah Fönsterhissen) 18 (1,4Ah Bensinpumpen) 23 (0,77Ah någon lampa..) 24 (0,14Ah vet ej) 27 (0,11Ah något med instrumentbrädan) 33 (0,92Ah parkeringsljus/blinkers? vänster) 35 (3,48Ah centrallås)

Har kollat på listan vad de olika säkringarna går till som för övrigt är på tyska.. tror det mesta stämmer, men nu är frågan hur jag ska få ner värdena..

Mvh

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 november 2009
hur gjorde du när du mätte? hur satt du kablarna från multimetern och vilket mätområde använde du?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

10 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
NITROUS skrev:
hur gjorde du när du mätte? hur satt du kablarna från multimetern och vilket mätområde använde du?

Satte den ena "pinnen" på den ena sidan där "säkringsbenet" går ner och den andra pinnen på den andra sidan..
upp till 20Ah..

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 november 2009
Styggie skrev:
NITROUS skrev:

Satte den ena "pinnen" på den ena sidan där "säkringsbenet" går ner och den andra pinnen på den andra sidan..
upp till 20Ah..

då gör du rätt iallafall... tycker det verkar mycket mysko att vissa drar uppåt 20A med avstängd bil. men koppla ur kontakten i stereon och kolla hur mycket det sjunker, sen är det bara fortsätta leta.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

10 Inlägg
12 november 2009
Trådstartare
får ta och kolla imorgon har tagit ut stereon så får se hur mycket ström man har kvar imon..
Men vad ska jag göra för att åtgärda problemet? vill ju gärna ha stereon i bilen wink

Sök