3415
Sök

Kontant Internet

104 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
Har sett att tele2 har nåt internet som man har typ som kontankort.
Tytp en sån där usb pryl (modem).
Nån som vet om det funkar att koppla in i en ps3.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 november 2009
Millen1981 skrev:
Har sett att tele2 har nåt internet som man har typ som kontankort.
Tytp en sån där usb pryl (modem).
Nån som vet om det funkar att koppla in i en ps3.

Det finns många fler är Tele2 som erbjuder trådlöst internet (3G).
Hurvida det fungerar på ett PS3 vågar jag inte säga, då du måste installera ett program samt drivrutiner för att det ska fungera.

Men ska su spela online så är nog inte ett 3G nätverk något att satsa på.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
17 november 2009
Jag kan satsa mitt lillfinger på att det inte funkar, då den antagligen måste installera drivrutiner för USB-modemet.. och så är det i 99% av fallen som jag vet om. Och som te_wik sa, så är det absolut INTE optimalt att använda på ditt PS3, varken för att spela nätverk eller för att ladda ner material till ditt PS3.

Det enda fallet då jag kan tänka mig att det eventuellt kan funka är om du installerar Linux på ditt PS3, vilket ska gå. Dock vet jag inte hur just Tele2's mobila bredband stödjer just Linux heller...

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 november 2009
Hexenhammer skrev:
Jag kan satsa mitt lillfinger på att det inte funkar, då den antagligen måste installera drivrutiner för USB-modemet.. och så är det i 99% av fallen som jag vet om. Och som te_wik sa, så är det absolut INTE optimalt att använda på ditt PS3, varken för att spela nätverk eller för att ladda ner material till ditt PS3.

Det enda fallet då jag kan tänka mig att det eventuellt kan funka är om du installerar Linux på ditt PS3, vilket ska gå. Dock vet jag inte hur just Tele2's mobila bredband stödjer just Linux heller...

Man behöver bara göra en litet "justering" på drivrutinerna så får man det att fungera med Linux.
Tele2 har väl dessutom en gräns på 5gb i månaden, överskrider man det får man pröjjsa ett högt belopp per extra Mb eller så sänker dom hastigheten för dig.

Ska man lira på PS3 via det (om det ens går) så kommer man nog rätt lätt upp i 5Gb.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök