2627
Sök

Reparation av sprucken R-front volvo 850

Jennie.A
31 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
Har varit och köpt mig en r-front som tyvärr är sprucken. den är sprucken under nummerskylten brevid gallrena precis över den där "vågen" som skiljer en vanlig 850front från en R. ska jag plasta på både in och utsidan eller bara spackla?  tacksam för tips!
Senast redigerat av Heztiz (5 februari 2010)

387 Inlägg
16 november 2009
plasta insindan å spalck å slipa sen utsidan  tils de bli bra  ...

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
16 november 2009
Är det en vanlig plaststöt så ska man inte använda glasfiber det varken fäster eller håller.

Reservdansk
6 271 Inlägg
16 november 2009
KBerglund skrev:
Är det en vanlig plaststöt så ska man inte använda glasfiber det varken fäster eller håller.

Plastsvetsa is the shit?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

387 Inlägg
17 november 2009

det håller min gamla epa var laga på baksidan med glasfiber så håller gör det och fäster , har haft den i 1,5 år så håller gör det tongue

1 653 Inlägg
17 november 2009
frank_745 skrev:

det håller min gamla epa var laga på baksidan med glasfiber så håller gör det och fäster , har haft den i 1,5 år så håller gör det tongue

dock ej att rekommendera då plasterna ej fäster ordentligt i varandra.

åk till någon sm kan plastsvetsa det, en del billackerare och/eller karosseriverkstäder har utrustning för detta.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Sök