3460
Sök

Byta/slipa om kammar, volvo 850 glt

Bilmek
70 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#1
tjena tänkte kolla här lite om någon vet några vettiga kammar till volvo 850 glt.

effektkurvan orginal så e de 170hk vid typ 6700varv skulle vilja få ner de lite så man får bättre drag i bilen.. de finns ingen effekt på varv under 5000 typ..

eller om detta skulle bli bättre av att slipa om kammarna.
jag har inte än aning

tack för svar
Senast redigerat av showit (14 november 2009)

Toyota MR2 Turbo
Rösta gärna!
Projekttråden: http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.p … mp;t=10432

Whatever :)
1 652 Inlägg
14 november 2009
#2
hmm är de inte bättre att du hänger i en T5R ? för slipar du om axlarna halverar du dess styrka och kvalitet.. om jag inte minns fel så står orginal axlarna god för 5-600 hk..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Bilmek
70 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#3
XeptiQ skrev:
hmm är de inte bättre att du hänger i en T5R ? för slipar du om axlarna halverar du dess styrka och kvalitet.. om jag inte minns fel så står orginal axlarna god för 5-600 hk..

Jälvklart hade de vart bättre att hänga i en t5r men nu e de lite för dyrt för min ekonomi seru.

Toyota MR2 Turbo
Rösta gärna!
Projekttråden: http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.p … mp;t=10432

Whatever :)
1 652 Inlägg
14 november 2009
#4
hmm nja de beror lite på detta. att slipa om axlarna kostar ju en del de med.. kanske 2-3000 kr / axel. men vet en som säljer en T5R rätt billigt..

ah okej.. för min polare kör ju en 850 glt och jag tycker att de är hyffat drag iden så chippa den..
Senast redigerat av XeptiQ (14 november 2009)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Bilmek
70 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
#5
XeptiQ skrev:
hmm nja de beror lite på detta. att slipa om axlarna kostar ju en del de med.. kanske 2-3000 kr / axel. men vet en som säljer en T5R rätt billigt..

ah okej.. för min polare kör ju en 850 glt och jag tycker att de är hyffat drag iden så chippa den..

har kollat lite på chippning... låter som väldigt mycket pengar för så lite hästar sen har ja lite funderingar på om de verkligen ger dom hästarna som de står... känns som man får dom hästarna med bara öppet filter och sportsystem och kanske köra v-power

Toyota MR2 Turbo
Rösta gärna!
Projekttråden: http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.p … mp;t=10432

Whatever :)
1 652 Inlägg
14 november 2009
#6
hmm nja, de sa de samma om min 16v .. men jag märkte lite iaf.. men men olika på vad man känner och inte känner

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Kicka Laddtryck !
319 Inlägg
15 november 2009
#7
ENEM slipar om kammar, hör med dem !

Mvh


Whatever :)
1 652 Inlägg
15 november 2009
#8
Mjo de gör de ju, men de vet även hur man tar betalt med.. l-m-r.se skulle ta 2000 kr för att slipa om mina glt kammar till min volvo så de är betydligt mycket biligare

Equinox skrev:
ENEM slipar om kammar, hör med dem !

Mvh

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Kicka Laddtryck !
319 Inlägg
15 november 2009
#9
XeptiQ skrev:
Mjo de gör de ju, men de vet även hur man tar betalt med.. l-m-r.se skulle ta 2000 kr för att slipa om mina glt kammar till min volvo så de är betydligt mycket biligare

Equinox skrev:
ENEM slipar om kammar, hör med dem !

Mvh


Stämmer det du säger.
Kunskap kostar, så är de smile


smurfidunder
327 Inlägg
17 november 2009
#10
stoppa i turbomotorns knölaxlar? dom är snällare och ger mer vrid på lägre varv...

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

926 Inlägg
17 november 2009
#11
Jag kan aldrig tänka mig att en orginalkam är för "Vass" för gatbruk.
Öka lobcenter på båda kammarna. Matchporta insug, och grada försiktigt ur toppen. Lämna in toppen på sätesfräsning och beställ Radiefräsning av ventilsätena.
Modifiera eller byt ut grenröret så att det matchar på lägre varv. Klenare börjar närmast toppen är fin fin för bottendraget.
Plana toppen så mycket man får, för att få lite högre komp.
Ett chip på det där så har du en bra gatbil.

Att orginalkammar skulle vara så öppna att det blir korsdrag i toppen. Nä, då skulle bilen inte bli miljögodkänd.

Mats

Bilmek
70 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
#12
mats757 skrev:
Jag kan aldrig tänka mig att en orginalkam är för "Vass" för gatbruk.
Öka lobcenter på båda kammarna. Matchporta insug, och grada försiktigt ur toppen. Lämna in toppen på sätesfräsning och beställ Radiefräsning av ventilsätena.
Modifiera eller byt ut grenröret så att det matchar på lägre varv. Klenare börjar närmast toppen är fin fin för bottendraget.
Plana toppen så mycket man får, för att få lite högre komp.
Ett chip på det där så har du en bra gatbil.

Att orginalkammar skulle vara så öppna att det blir korsdrag i toppen. Nä, då skulle bilen inte bli miljögodkänd.

Mats

de hade vart najs.. MEN DYRT!!! har inte riktigt råd som student:P

Toyota MR2 Turbo
Rösta gärna!
Projekttråden: http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.p … mp;t=10432

926 Inlägg
17 november 2009
#13
showit skrev:
mats757 skrev:
Jag kan aldrig tänka mig att en orginalkam är för "Vass" för gatbruk.
Öka lobcenter på båda kammarna. Matchporta insug, och grada försiktigt ur toppen. Lämna in toppen på sätesfräsning och beställ Radiefräsning av ventilsätena.
Modifiera eller byt ut grenröret så att det matchar på lägre varv. Klenare börjar närmast toppen är fin fin för bottendraget.
Plana toppen så mycket man får, för att få lite högre komp.
Ett chip på det där så har du en bra gatbil.

Att orginalkammar skulle vara så öppna att det blir korsdrag i toppen. Nä, då skulle bilen inte bli miljögodkänd.

Mats

de hade vart najs.. MEN DYRT!!! har inte riktigt råd som student:P

Låt då bli kammarna också!

Men om du är lite svetskunnig så skulle jag rekomendera att bygga ett extraktorgrenrör.

Mats


Sök