2508
Sök

Några frågor ang Bmw 325i -92

18 Inlägg
2 september 2006
Trådstartare
#1
Hade ett par till frågor ang 325an.

Är det kamkedja eller kamrem på dom? Om kedja, är de lika svindyrt att byta på tex en golf vr6?
Såg nu på vv.se att den aktuella bilen jag hade tänkt kolla på i morrn var importerad och har haft 10 ägare sen -99, vet att det är ganska extremt, är det värt att kika på den ändå?

Tack på förhand.


2 911 Inlägg
2 september 2006
#2
Kedja om du menar E36, kostar väl runt 6-10000kr att få det gjort på verkstad, sällan dom behöver bytas däremot, BMW hade i tanken att dessa aldrig skulle bytas under motorns livslängd, men har tidigare ägarna underhållt den dåligt så finns det nog mer saker än kedjebyte som är aktuellt.

129 Inlägg
2 september 2006
#3
Fyyfan! va dyrt


Miklen
3 september 2006
#4
Kedjan ska som sagt innan inte behöva bytas..däremot kan sträckaren vara kass men d hör man.. en sån kostar några hundra bara å e snorenkel att byta.. Klart du ska åka å titta på den men var extra noggrann å lyssna efter ljud å kolla så koppling å så e okej så den inte e räcer kört..10 ägare på 7 år e ganska mycke ja..

1 639 Inlägg
3 september 2006
#5
Skulle inte ens ödsla tid på en bil med 10 ägare på 7 år...
Senast redigerat av mrcelica (3 september 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

18 Inlägg
3 september 2006
Trådstartare
#6
okej, då vet jag. kopplingen var bytt förra året tror jag det var..
tackar


2 652 Inlägg
3 september 2006
#7
det är välldigt sällsynt att kedjan är dålig på dom motorerna .,
se upp med mätar ställningen på e36 dom är ofta skruvade -
min första e36 hade gått 33 eller 36 000 mil kommer inte ihåg exakt . på mätaren stod det 16 000mil o bilen sågh inte ut at ha rullat mer .

Om du inte redan visste de så går det att kolla på följande sätt .

1 tryck in knappen i intrumenthuset till som nollställer trippen .
2 vrid på tändningsläge nr2 så instrumentet tänds .
3 Vänta

sen kommer den lilla dispalyen börja bläddra upp massa typ KOD 1 kod 2 mm sen kommer den riktiga mätarställningen fram . stämmer den inte med den som står i displayen i vanliga fall är de ofta skruvat .

bara ett tips som är värt o kolla på när man kikar på bilen .
Senast redigerat av precision (3 september 2006)

Teddan
2 495 Inlägg
3 september 2006
#8
akta dig för min gamla 325 den står ute på blocket nu när jag sålde den så hadde den gått 27000mil nu har den gått 16 000mil, det är en daytonaviolett coupe , med m-paket och 19" breyton fälgar.
å den är dullständigt slutkörd hehehe

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

2 652 Inlägg
3 september 2006
#9
r-ted skrev:
akta dig för min gamla 325 den står ute på blocket nu när jag sålde den så hadde den gått 27000mil nu har den gått 16 000mil, det är en daytonaviolett coupe , med m-paket och 19" breyton fälgar.
å den är dullständigt slutkörd hehehe

kan du länka
?

Teddan
2 495 Inlägg
3 september 2006
#10
den är borta nu ... den hadde reg.nr sar484 dom måste ha sålt bilen eller så ha nån gnällt på milena hehe

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

2 652 Inlägg
3 september 2006
#11
oki ,.

35 Inlägg
3 september 2006
#12
precision skrev:
det är välldigt sällsynt att kedjan är dålig på dom motorerna .,
se upp med mätar ställningen på e36 dom är ofta skruvade -
min första e36 hade gått 33 eller 36 000 mil kommer inte ihåg exakt . på mätaren stod det 16 000mil o bilen sågh inte ut at ha rullat mer .

Om du inte redan visste de så går det att kolla på följande sätt .

1 tryck in knappen i intrumenthuset till som nollställer trippen .
2 vrid på tändningsläge nr2 så instrumentet tänds .
3 Vänta

sen kommer den lilla dispalyen börja bläddra upp massa typ KOD 1 kod 2 mm sen kommer den riktiga mätarställningen fram . stämmer den inte med den som står i displayen i vanliga fall är de ofta skruvat .

bara ett tips som är värt o kolla på när man kikar på bilen .

Fy fan vad bra tips!! Ska ut och titta på min 316 sen när jag orkar resa mig från soffan! Ska bli intressant och se hur långt den verkligen har gått. Dock har den service bok sedan 95, men det går väl och förfalska. Tack än en gång för tipset!

2 652 Inlägg
3 september 2006
#13
xoqrps skrev:
precision skrev:
det är välldigt sällsynt att kedjan är dålig på dom motorerna .,
se upp med mätar ställningen på e36 dom är ofta skruvade -
min första e36 hade gått 33 eller 36 000 mil kommer inte ihåg exakt . på mätaren stod det 16 000mil o bilen sågh inte ut at ha rullat mer .

Om du inte redan visste de så går det att kolla på följande sätt .

1 tryck in knappen i intrumenthuset till som nollställer trippen .
2 vrid på tändningsläge nr2 så instrumentet tänds .
3 Vänta

sen kommer den lilla dispalyen börja bläddra upp massa typ KOD 1 kod 2 mm sen kommer den riktiga mätarställningen fram . stämmer den inte med den som står i displayen i vanliga fall är de ofta skruvat .

bara ett tips som är värt o kolla på när man kikar på bilen .

Fy fan vad bra tips!! Ska ut och titta på min 316 sen när jag orkar resa mig från soffan! Ska bli intressant och se hur långt den verkligen har gått. Dock har den service bok sedan 95, men det går väl och förfalska. Tack än en gång för tipset!

varsågod . smile

ja här i trakterna har vi en bilförsäljare som skriver ut egna service böcker .
har själv nästan blivet lurad av honom . behöver kanske inte namna vilket ställe de är men han finns en bit utanför töreboda .

35 Inlägg
3 september 2006
#14
precision skrev:
xoqrps skrev:
precision skrev:
det är välldigt sällsynt att kedjan är dålig på dom motorerna .,
se upp med mätar ställningen på e36 dom är ofta skruvade -
min första e36 hade gått 33 eller 36 000 mil kommer inte ihåg exakt . på mätaren stod det 16 000mil o bilen sågh inte ut at ha rullat mer .

Om du inte redan visste de så går det att kolla på följande sätt .

1 tryck in knappen i intrumenthuset till som nollställer trippen .
2 vrid på tändningsläge nr2 så instrumentet tänds .
3 Vänta

sen kommer den lilla dispalyen börja bläddra upp massa typ KOD 1 kod 2 mm sen kommer den riktiga mätarställningen fram . stämmer den inte med den som står i displayen i vanliga fall är de ofta skruvat .

bara ett tips som är värt o kolla på när man kikar på bilen .

Fy fan vad bra tips!! Ska ut och titta på min 316 sen när jag orkar resa mig från soffan! Ska bli intressant och se hur långt den verkligen har gått. Dock har den service bok sedan 95, men det går väl och förfalska. Tack än en gång för tipset!

varsågod . smile

ja här i trakterna har vi en bilförsäljare som skriver ut egna service böcker .
har själv nästan blivet lurad av honom . behöver kanske inte namna vilket ställe de är men han finns en bit utanför töreboda .

Det borde finnas jaktsäsong på sånna människor.

2 652 Inlägg
3 september 2006
#15
xoqrps skrev:
precision skrev:
xoqrps skrev:

Fy fan vad bra tips!! Ska ut och titta på min 316 sen när jag orkar resa mig från soffan! Ska bli intressant och se hur långt den verkligen har gått. Dock har den service bok sedan 95, men det går väl och förfalska. Tack än en gång för tipset!

varsågod . smile

ja här i trakterna har vi en bilförsäljare som skriver ut egna service böcker .
har själv nästan blivet lurad av honom . behöver kanske inte namna vilket ställe de är men han finns en bit utanför töreboda .

Det borde finnas jaktsäsong på sånna människor.

ja de lustiga var att han sålde en ganska så ny mercedes till en Fel kille i stan som precis kom ut .

det slutade välldigt illa enligt ryckterna .
rätt åt honom smile

1 639 Inlägg
3 september 2006
#16
Servicebok är absolut ingen garanti, det enda rätta är att kräva originalfakturorna från alla servicear... Vet inte om det går hos BMW, men Toyota kan i alla fall ta fram alla fakturor oavsett vilket land i Europa bilen är servad i, då får man svart på vitt vad som är gjort med bilen, vid vilket miltal samt namn på mekaniker osv...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

2 652 Inlägg
3 september 2006
#17
japp det går att få det faxat från tex tyskland .


Sök