AirOne skrev:
Varför behöver man rattkula i en vanlig personbil? Har du någon form av skada så du behöver hjälp eller? Ursäkta om man frågar men jag förstår inte vitsen..?
nej är bara att jag är lite slö av mig jag fick så förbanat ont i axlarna när man hadde varit ute och sladdat en hel kväll med ratt kula hadde jag inte alls dessa problem kan vara smak sak.
Mvh viktor
ironhead skrev:
onödigt me rattkula vad ´fasen du har väll två friska armar ju
AirOne skrev:
MIG1408 skrev:
AirOne skrev:
Varför behöver man rattkula i en vanlig personbil? Har du någon form av skada så du behöver hjälp eller? Ursäkta om man frågar men jag förstår inte vitsen..?
Det blir väl lättare att sladda, bättre kontroll än att halka runt på ratten..
Klarar man inte av att använda två friska armar med två friska händer till att hantera en sladd, så tycker i alla fall inte jag att man ska hålla på med det över huvudtaget.
"Halkar man runt på ratten", så är det nåt galet.
Edit: Inget illa menat förstås.
mina armar och nävar klarar av det men hadde problem med axel värk efter en hel kväll
sen upplevar iaf jag att det går snabbare att ratta med en kula än utan.
Mvh viktor
MarcusL skrev:
ironhead skrev:
AirOne skrev:
MIG1408 skrev:
Det blir väl lättare att sladda, bättre kontroll än att halka runt på ratten..
Klarar man inte av att använda två friska armar med två friska händer till att hantera en sladd, så tycker i alla fall inte jag att man ska hålla på med det över huvudtaget.
"Halkar man runt på ratten", så är det nåt galet.
Edit: Inget illa menat förstås.
håller me dig te 100% på dom här åren jag kört bil har jag då inte haft en rattkula
Spelar det nån roll vad ni har kört med i tusentals år? Det handlar om TS inte om er?
Menar heller inget illa
mig kvittar det jag vet varför jag vill ha det det är för att slippa värk i axlarna efter man varit ute och hängt en hel kväll
sen upplever ajg att det går snabbare att ratta med kula
mkt lättare att kasta bilen fram och tbx över vägen med kula
ingen jävla fjol häng det handlar om;)
(nej inget illa menat här heller)
Mvh viktor
AirOne skrev:
MarcusL skrev:
ironhead skrev:
håller me dig te 100% på dom här åren jag kört bil har jag då inte haft en rattkula
Spelar det nån roll vad ni har kört med i tusentals år? Det handlar om TS inte om er?
Menar heller inget illa
"Frågar man inget, får man ingenting veta" - Hjärnkontoret
precis ett forum är till för att fråga!
Mvh viktor
AirOne skrev:
Kriillee skrev:
jag körde med rattkula hela förra vintern, visst, går skitbra att sladda och ha sig utan rattkula, men man hinner ratta mycket snabbare med rattkula! iaf tyckte jag det, spelar mig iofs ingen roll om jag har rattkula eller inte, det är bara en sak man vänjer sig med.
Turboforssen: Dom första timmarna med rattkula var hemska, men sen känner man fan ingen skillnad:)
Tycker det ska vara lätt hänt att om man tex tappar rattkulan och har mer eller mindre fullt rattutslag - så kommer ju ratten att snurra i en jävla fart tillbaka, och därför göra illa handen om man inte hinner hålla undan den det vill säga..men..att hålla undan handen kanske inte är så smart heller då man vill hålla i ratten så man inte dammar av vägen:rolleyes:
det är smällar man får ta men det hjälper så grymt mkt blir mkt snbb rattat med kula och den är det som jag nämt tidigare lättare att kasta bilfan fram och tbx över hela vägen
Mvh viktor
ironhead skrev:
AirOne skrev:
turboforssen skrev:
nja håller mig nog till det jag är van vid
så kanske jag klarar diket å år med
Samma här
ingen äkta rallyförare använder ju rattkula eller hur grabbar
rally förare ska köra fort inte hänga brett!
Mvh viktor
Robbin_V90 skrev:
Får hålla me dom vad som sades innan:
Man kan svänga mycket snabbare, men ibland när man svänger fullt tills det tar stopp så tappar man kulan.
Men min sitter innåt i ratten så jag har aldrig fått ett slag på handen av den.
Visserligen driftar jag inte så mycket med jobbarbilen som är en ford ranger.
Men om eller NÄR man tappar kulan går det ju att ta fatt i ratten som på en "vanlig" bil...
tappat kulan har jag faktist aldrig gjort:D
inuti ratten hadde jag med så går det ju att köra som vanligt om man vill:cool:
Mvh viktor