3277
Sök

Ratt kula?köpa vart?

1 489 Inlägg
18 november 2009
ironhead skrev:
AirOne skrev:
MIG1408 skrev:
Det blir väl lättare att sladda, bättre kontroll än att halka runt på ratten..

Klarar man inte av att använda två friska armar med två friska händer till att hantera en sladd, så tycker i alla fall inte jag att man ska hålla på med det över huvudtaget.
"Halkar man runt på ratten", så är det nåt galet.

Edit: Inget illa menat förstås.

håller me dig te 100% på dom här åren jag kört bil har jag då inte haft en rattkula

Spelar det nån roll vad ni har kört med i tusentals år? Det handlar om TS inte om er? roll

Menar heller inget illa
Senast redigerat av MarcusL (18 november 2009)

• Även den starka måste ta i när han skiter

Forummoderator
26 362 Inlägg
18 november 2009
MarcusL skrev:
ironhead skrev:
AirOne skrev:

Klarar man inte av att använda två friska armar med två friska händer till att hantera en sladd, så tycker i alla fall inte jag att man ska hålla på med det över huvudtaget.

håller me dig te 100% på dom här åren jag kört bil har jag då inte haft en rattkula

Spelar det nån roll vad ni har kört med i tusentals år? Det handlar om TS inte om er? roll

Menar heller inget illa

"Frågar man inget, får man ingenting veta" - Hjärnkontoret smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

NissanMotorsport
18 november 2009
AirOne skrev:
MIG1408 skrev:
AirOne skrev:
Varför behöver man rattkula i en vanlig personbil? Har du någon form av skada så du behöver hjälp eller? Ursäkta om man frågar men jag förstår inte vitsen..?

Ne jag vet inte, jag har aldrig kört med kula och kommer aldrig göra..  Det går väl hur bra som helst att sladda utan kula, men kanske underlättar en hel del.. har aldrig kört med det som sagt, så ska inte yttra mig mer om hur det är att köra med en..

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
18 november 2009
jag har använt kula vissligen bara på lastbil, truck å hjulastare men tycker man tappar känslan i styrningen
man känner mer var man har hjulen utan kula

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

110 Inlägg
18 november 2009
jag körde med rattkula hela förra vintern, visst, går skitbra att sladda och ha sig utan rattkula, men man hinner ratta mycket snabbare med rattkula! iaf tyckte jag det, spelar mig iofs ingen roll om jag har rattkula eller inte, det är bara en sak man vänjer sig med.

Turboforssen: Dom första timmarna med rattkula var hemska, men sen känner man fan ingen skillnad:)

Forummoderator
26 362 Inlägg
18 november 2009
Kriillee skrev:
jag körde med rattkula hela förra vintern, visst, går skitbra att sladda och ha sig utan rattkula, men man hinner ratta mycket snabbare med rattkula! iaf tyckte jag det, spelar mig iofs ingen roll om jag har rattkula eller inte, det är bara en sak man vänjer sig med.

Turboforssen: Dom första timmarna med rattkula var hemska, men sen känner man fan ingen skillnad:)

Tycker det ska vara lätt hänt att om man tex tappar rattkulan och har mer eller mindre fullt rattutslag - så kommer ju ratten att snurra i en jävla fart tillbaka, och därför göra illa handen om man inte hinner hålla undan den det vill säga..men..att hålla undan handen kanske inte är så smart heller då man vill hålla i ratten så man inte dammar av vägen:rolleyes:

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
18 november 2009
Kriillee skrev:

jo man hinner säkert ratta snabbare men lär få ratta mer
när man går på fullt ställ å man känner att baken kommer tillbaka så kan man utan rattkula släppa ratten lite grann å låta hjuler snurra tillbaka ratten för att sedan ta tag i den igen

med kula så måste du ju ratta tillbaka den annars finns det ju risk som airone säger att den slår till på handen

110 Inlägg
18 november 2009
airOne: tappar ratten gör man inte i första taget, för man har sånt grepp om kulan, men om man tappar så finns risk för att den slår i handen ja. råkade ut för det en gång, hade bara ett grepp om ratten vid "kvart i tre" och skar däcket ner i diket, och ratten slog om och där kom en rattkula och slog till rakt över handen = noll kraft i handen att få tag i rattkulan sen.

turboforssen: jo det är klart, men som sagt är det en vanesak, jag ska inte predika för mkt om rattkula, då jag inte heller har det nu, men prova det nån gång, och ge det några försök ska du se att det är skapligt skönt. man får ju ratta lite mer det får man ju, men kan hålla den på bredden längre eftersom man kan ratta upp den så jävla fort! men precis som allt annat så har man ju olika åsikter om det:P

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
18 november 2009
nja håller mig nog till det jag är van vid smile så kanske jag klarar diket å år med smile

Forummoderator
26 362 Inlägg
18 november 2009
turboforssen skrev:
nja håller mig nog till det jag är van vid smile så kanske jag klarar diket å år med smile

Samma här smile

110 Inlägg
18 november 2009
hahah, jo blir nog utan rattkula för mig i år också!  med rattkula blir det väldigt mkt lek, och med nytaget körkort för tre veckor sen så hade jag inte tänkt å bli av med det den här vintern iaf!wink

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 november 2009
AirOne skrev:
turboforssen skrev:

Samma här smile

ingen äkta rallyförare använder ju rattkula eller hur grabbar

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Elektriker/Montör
534 Inlägg
18 november 2009
Får hålla me dom vad som sades innan:
Man kan svänga mycket snabbare, men ibland när man svänger fullt tills det tar stopp så tappar man kulan.
Men min sitter innåt i ratten så jag har aldrig fått ett slag på handen av den.
Visserligen driftar jag inte så mycket med jobbarbilen som är en ford ranger.
Men om eller NÄR man tappar kulan går det ju att ta fatt i ratten som på en "vanlig" bil...

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

Performance meck
342 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
AirOne skrev:
Varför behöver man rattkula i en vanlig personbil? Har du någon form av skada så du behöver hjälp eller? Ursäkta om man frågar men jag förstår inte vitsen..?

nej är bara att jag är lite slö av mig jag fick så förbanat ont i axlarna när man hadde varit ute och sladdat en hel kväll med ratt kula hadde jag inte alls dessa problem kan vara smak sak.

Mvh viktor

ironhead skrev:
onödigt me rattkula  vad ´fasen du har väll två friska armar ju

AirOne skrev:
MIG1408 skrev:
AirOne skrev:

mina armar och nävar klarar av det men hadde problem med axel värk efter en hel kväll

sen upplevar iaf jag att det går snabbare att ratta med en kula än utan.

Mvh viktor

MarcusL skrev:
ironhead skrev:
AirOne skrev:
MIG1408 skrev:

Menar heller inget illa

mig kvittar det jag vet varför jag vill ha det det är för att slippa värk i axlarna efter man varit ute och hängt en hel kväll

sen upplever ajg att det går snabbare att ratta med kula

mkt lättare att kasta bilen fram och tbx över vägen med kula

ingen jävla fjol häng det handlar om;)
(nej inget illa menat här heller)

Mvh viktor

AirOne skrev:
MarcusL skrev:
ironhead skrev:

Menar heller inget illa

"Frågar man inget, får man ingenting veta" - Hjärnkontoret smile

precis ett forum är till för att fråga!

Mvh viktor

AirOne skrev:
Kriillee skrev:

Tycker det ska vara lätt hänt att om man tex tappar rattkulan och har mer eller mindre fullt rattutslag - så kommer ju ratten att snurra i en jävla fart tillbaka, och därför göra illa handen om man inte hinner hålla undan den det vill säga..men..att hålla undan handen kanske inte är så smart heller då man vill hålla i ratten så man inte dammar av vägen:rolleyes:

det är smällar man får ta men det hjälper så grymt mkt blir mkt snbb rattat med kula och den är det som jag nämt tidigare lättare att kasta bilfan fram och tbx över hela vägen

Mvh viktor

ironhead skrev:
AirOne skrev:
turboforssen skrev:

Samma här smile

rally förare ska köra fort inte hänga brett!

Mvh viktor

Robbin_V90 skrev:
Får hålla me dom vad som sades innan:
Man kan svänga mycket snabbare, men ibland när man svänger fullt tills det tar stopp så tappar man kulan.
Men min sitter innåt i ratten så jag har aldrig fått ett slag på handen av den.
Visserligen driftar jag inte så mycket med jobbarbilen som är en ford ranger.
Men om eller NÄR man tappar kulan går det ju att ta fatt i ratten som på en "vanlig" bil...

tappat kulan har jag faktist aldrig gjort:D

inuti ratten hadde jag med så går det ju att köra som vanligt om man vill:cool:

Mvh viktor

4 005 Inlägg
19 november 2009
ironhead skrev:
AirOne skrev:
turboforssen skrev:

Samma här smile

Precis vad jag skulle skriva.

Körde en buss en gång som hade kula, men den hade å andra sidan en enorm ratt och hade dum lutning.

Hade en vän med som hade kula på en golf utan servo. fyyyyyyyyyy fan vad jobbigt o köra med smile

Sök