2540
Sök

Starta eget Ungdomsgård Tips

265 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
Nehe bra ideer inte dumt inte !

Mera kreativa tankar välkomnas detta är bra sedan till då vi lägger fram det för kommunen !

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 november 2009
Tänk på att ifall ni skaffar ett eller flera pokerbord så får det absolut inte förekomma spel om pengar.
Sen om ni ska ha en webcam som sänder ut live på nätet så måste ni mest troligt ha ett tillstånd eller iaf informera era besökare att det finns kameror.

Mycket bra förslag har du fått, Vart bor du eller var är det tänkt att öppnas denna ungdomsgård?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

265 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
tja jooo nej inga pengar inte och jag ska kolla upp om tillstånden smile
i älvbsbyn eventuellt vi har hållit på i 3 månander nu och vi får nog hålla på 4 till innan allt e klart
jooo du jag har fått in bra information smile och tips tack för alla svar

blacken
20 november 2009
En vettig detalj är att ha "kompetent" personal som både har barnasinnet kvar och är ändå vuxna nog för att föregå med gott exempel och att motivera ungarna till att bli individer med förmågan att ta ansvar för sina handlingar..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 november 2009
En dart tavla skulle väl vara fint även det.  ? Så länge inte pilarna börjar avnändas som vapen, iofs kan biljardköer och glasflaskor också användas som vapen så det blir kanske bara kuddar i lokalen om man börjar tänka så.

Sen, absolut nolltolerans på alkohol och droger i lokalen. Annars kan det lätt gå åt helvete. Blåskontroller vid ingången är väl överdrivet, men misstänker ni att någon är påverkad så kör ut personen/personerna i fråga och/eller ring efter ordningsmakten.

Blåskontroller vid storhelger kanske är något man kan tänka sig.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

fotointresserad
2 307 Inlägg
20 november 2009
blacken skrev:
rossboss skrev:
blacken skrev:
en liten inomhusbana för Mini-Z kanske?. Musikslappahörna.

musikslappahörna hur kan man inreda en sådan och vad bör den innehålla mer konkret
stereo instrument ?? mera svar tack smile

Typ bekväma kuddar, sofformm,mm så att den går att få en sjön musiklyssningsställning som inte är för "mainstream" så att säga, kort och gott kunna ligga lite hur som helst när man njuter av musiken.
Och en vanligt tvåkanalsystem av högkvalitativ sort. Lite coola målningar på väggarna..

LP-skivor som sitter uppsatta på väggen blir skitsnyggt och ger en skön känsla i ett slapphörna. Har det själv i min lägenhet. Sen som någon sa, posters på väggarna. Tänker mig sånna som man kan se på stan som visar vilka artister som ska komma och uppträda på olika ställen. (Affischer kanske man ska säga?) och då med större artister och inte lokala band bara. Går säkert att ringa runt till olika skivbolag och få de att skicka några.

265 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
det dära med LP skivor var en riktigt fräck ide jooo jag har haft det en gång hemma det var inte fel det

bra bra mera mera så gott det går smile

137 Inlägg
21 november 2009
En idé kan ju vara att fråga de ungdomar som faktiskt kommer besöka gården... Därefter blir det en kostnadsfråga för kommunen.

265 Inlägg
21 november 2009
Trådstartare
jo vi har gått ut med enkäter och så ska vi boka ett ungdomstingsmöte nu och visa oss i skolklasser så dom får se vilka vi är och så ska vi utgå från deras behov !
men ni får ändå bomba med inrednings ideer eller annat bara tacksam jag tänker på det så att det brinner i hårbotten smile mvh / t

Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
21 november 2009
Den fritidsgården vi hade att gå till innehöll dessa saker:

Biljardrum
Stod i eget rum precis lagom stort så att man kunde vara ett gäng där inne utan att trängas.
Samt kunde stänga dörren efter sig så det inte störde dom andra.

Pingisbord
Detta stod i en bredare korridor och var nästan alltid fullt. Rundpingis var mest populärt =]

Datorrum
Var väl 3 st mindre bra datorer enbart för enklare spel så som Hotrod, tetris och lite andra blipblop spel.

Stora rummet var ett allrum med TV, jukebox och kaféteria med strax över självkostnadspris.
Mitt tips här är att ha någon krona mer än det.
Bonusen som blev över varje månad kan man köpa in större fika eller åka till äventysbad som vi gjorde nångång per år och allt var gratis förutom mat då som man fick ta med sig.

Sen hade vi ett mindre rum till där det nästan alltid var mörkt och diverse spelkonsoler fanns tillgängliga.

På fritidslärarnas kontor fanns det alla möjliga olika spel man fick låna om man skrev upp sitt namn.
Tex monopol, schack osv.. Det fanns även ett utbud av tidningar för både tjejer och killar.

Det som jag ansåg vara mest värdefullt var faktiskt fritidsledarna. Dom var riktigt schyssta och man kunde prata med dom om det mesta och dom skvallrade inte för ens föräldrar eller kompisar =]

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936

265 Inlägg
21 november 2009
Trådstartare
heheh joo trevliga ledare är ett faktum tack för svarena bomba gärna mera

265 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
Inga Flera Tips smile ?

blacken
23 november 2009
Utomhus aktiviteter på sommaren typ boule, tennis, femkamp, fotboll, badminton, orientering, osv..

Sanizz
23 november 2009
Ett tips kan vara att samla en del ungdommar och ha en bakdag där ni bakar bullar, kladdkaka m.m som ni kan sälja billigt. Att ha lite fika, mackor m.m är rätt underbart. Och se gärna till att det finns där varje dag, de tar ju inte mer än 1-2min att göra en macka smile Självklart ska dom ha någon sorts belöning med dom som hjälper till smile

Ett måste är ju en stor projektor, där ni låter ungdommarna vara med o bestämma vilka filmer som ska hyras. Även här ha en tittadag, tex torsdag. plus visa lite idrotts sändningar o så hade varit skoj..

Sanizz
23 november 2009
Observera att jag inte läst vad som skrivits i tråden innan. Har gett lite tips tidigare, men ha inte följt tråden. Sorry, hoppas man är till hjälp ändå smile

265 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
joooda många bäckar små bildar stor å smile tipsen är kanon smile det är bra att se att många tycker samma för att föra lite snabb statistik också ! tack för svar

Sök