Ja mopedförare kör oftast som idioter och har noll koll på läget.. Var själv nästan likadan under den tiden, dock lärde jag mig den hårda vägen.
Var förvisso inte mitt fel, men kunde likagärna ha varit det.
Kom körandes i kanske 60-70km/h minst med lånad trimmad moped, kommer till en korsning där vägen som var på min höger hade väjningsplikt, dundrar på rakt ut och en Volvo 850 (Som f.ö tydligen var splitterny) missar väjningsplikten och kör rakt ut framför mig, får väl panik och tvärnitar istället för att gasa när jag kommer dundrandes.
Bromsar så gott det går jag med, dock var det våt kullersten så ptja bromsade inte så jättebra.. Välter som tur är några meter ifrån bilen och glider rakt in i sidan på den, klarade mig med blåmärken och jävligt ont lite överallt.
Ung kille som körde 850in och som förmodligen skulle slagit ihjäl den 15-åriga mopedföraren om det inte vore för allt folk runt om. Mopeden blev ganska skrot, bilen fick en pajj fälg, en dörr och lite småskador och bilföraren blev f.ö ansvarig för olyckan, polis var även på plats och gissa om jag var nervös över att ha kört ganska duktigt trimmad moped, jag angav ju dock givetvis att min hastighet var runt 30km/h och klarade mig utan något ajabaja från polisen.
MEN även om det inte var mitt fel på pappret så skulle det aldrig hänt om jag inte kört som en idiot och haft lite koll på trafiken runt mig.. Tror det var ganska svårt för bilföraren att se mig då jag körde alldeles för fort..
Mvh
Vem jag?