2666
Sök

740in vägrar strarta..

Skaune
22 november 2009
Trådstartare
NITROUS skrev:
Axor skrev:
hittade svänghjulsgivare! ibland e man bara dum o lat o sitter vid ett tangentbord istället för o själv leta!
Nemasproblemas o byta verkade som! Sladden uppe vid torpedväggen strax innan kontaktstycket var skavd, eller iaf så vart skyddshöljet med nån slags isolering bort "flagnad", kan det bli någon störning som gör att den inte funkar då?

är den så pass skavd att det blir kortis så har du nog hitta felet.

mja koppartrådarna verkade inte heltskavda vad jag kunde se nu med ficklampa, men kan de blir störning för att höjet o "isoleringen" (de silverliknande innanhöljet) är borta? eller kan det rent av vara kabelbrott man inte ser från utsidan?

Performance meck
342 Inlägg
23 november 2009
Axor skrev:
hmm nu ble jag lite fundersam! Bilen är ju en 740 GL/e 90:a  med B230F motorn, vet inte om de e med jetronic 2,2 eller 2,4 , men har jag hallgivare eller svänghjulsgivare? För där sitter inget på den bakmonterade fördelaren? bara ingångar och utgångar till tändkablarna? så e de nån som vet, svänghjulsgivare eller hallgivare? (och vart exakt sitter fanskapen?) wink

-88 lh 2,2
88-lh 2,4
lh 2,4 finns även på sena 88or som togs ut för att slippa katt krav dessa kallas 88B
sen har du regina systemet sitter på 740/5 91-92 940 91 (vissa modeller) syns på tändspolen regina har på höger fjäderben (framifrån)

så har jag förstått det iaf

nu har du ju löst det såg jag men du kanske lär dig något mer:D

Mvh viktor
Senast redigerat av wistfors (23 november 2009)

Skaune
23 november 2009
Trådstartare
jo de va svänghjulsgivarn som vart kass! nu starta den som en blixt! smile köpte en beg tändmodul o svänghjulsgivare, 150:- styck så de ble billigt me!

Sök