3451
Sök

Motorbyte, besiktning, blir galen!

45 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Jag tycker att det är svårt att hitta någon vettig info vad som gäller vid motorbyte osv. JAg vet att detta kanske tagits upp ca 1mil ggr tidigare, men om ni tar er tid så är jag tacksam.

Bakgrund: Jag har en mr2 gti -91 det är väl ca 156 hk på den.

Alt 1

Jag köper en turbomotor från en mr2 turbo och sätter i, både låda, bromsar uppdateras så klart.

Motoreffektern på en turbo är ca 202 hk det blir en ökning med ca 30% helt kört eller?

Alt 2

En v6 fån en toyota camry som ligger på ca 180hk, byter växellåda och bromsar även här

Möjligt? Vad behöver jag göra för att det ska var möjligt med någon av dessa alternativ.

Tack så länge

146 Inlägg
24 november 2009
Det går väl att regga om bilen med motor ifrån en annan Mr2.
Dock får du byta alla delar som behövs med. Bromsar, chassi...bla bla bla.

Eftersom den bilen redan blivit "godkänd" av Toyota med turbo så behöver du inget intyg ifrån dom.
Men den ska reggas som en Mr2 turbo?!

Någon? Rätta om jag har fel!

Mvh

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......

Bärs!
3 456 Inlägg
24 november 2009
Ring och fråga: 0771-600 800 (Måndag - fredag: 09.00-16.00)

Garaget.org peakade 2008.

Sök