3600
Sök

Guide HEMSIDA

664 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Hejsan!

Jag har funderingar att göra en egen guide hemsida där besökare kan lägga till egna guider för att reparera bilar. Då kan man gå in och söka på sin bil och få fram en ba beskrivning för varje del, så vida besökare lägger upp egna guider också, för jag kan inte stå för alla guider precis.

Dock måste man vara medlem för att lägga upp egna guider, men man kan läsa guider utan att vara medlem. Självklart blir det en stilren sida, och är enkel att navigera på och hitta det man söker.

Tänk Haynes fast på Internet

Vill veta vad ni tycker?

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
25 november 2009
tycker att det låter som bra ide. varför köpa en bok för x antal hundra när man kan få samma info på en hemsida!

664 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
Jo, men det gäller ju att folk är seriösa också, och även lägger in guider faktiskt, men ska fundera på det faktiskt smile Får se om nårga skriver här så får man höra vad dom tycker

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
25 november 2009
jo det måste ju hållas seriöst annars finns det ingen mening med det hela!

664 Inlägg
25 november 2009
Trådstartare
Nej, men det svåra är ju inte att göra det bra, utan att få dit besökare, svårt att få folk att upptäcka sidan faktiskt

8 883 Inlägg
25 november 2009
Retepoj skrev:
Nej, men det svåra är ju inte att göra det bra, utan att få dit besökare, svårt att få folk att upptäcka sidan faktiskt

SEO + Google är rätta vägen för det
Senast redigerat av Hamilton (25 november 2009)

Fotograf på tierpidag.se

Drifting Streetrace
225 Inlägg
25 november 2009
tycker de verkar skitbra! jobba på den idén! sen får man hoppas att alla e seriösa så!

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
25 november 2009
Tycker det låter asbra. Jag själv är absolut INTE någon bilmänniska så sätt att jag kan mycket om bilar/mekar mycket. Så en sådan sajt vore precis något för mig. En guide med text och bilder! wink

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
25 november 2009
Låter kanon, men kan bli tungt i början innan en stor databas med guider finns att tillgå. När det finns få guider och ingen till ens egen bil blir sidan rätt onödig för den användaren.. Men kör på, det kan ju bli hur bra som helst!!

Att hjälpa användarna att göra en guide enligt en mall, där dom kan lägga in bilder och bildtext automatiskt vore nog kanon för att få minst två fördelar:
1. enklare för användaren = fler guider
2. enhetligt utseende på alla guider - lättare att använda sig av

På autopower hade (har?) dom ett system att sätta svårighetsgraden på DIYs, 3 av 5 osv. Det är rätt så bra.
Tänk även på att få med en lista på vilka verktyg (speciellt special-verktyg) som krävs!
Senast redigerat av matteeee (25 november 2009)

/Mattias

Sök