Hur stor generator har du i bilen (740)?
Hur stort/gammalt batteri har du?
MDS GP800 är specad till 400 WRMS i 4 Ohm och steget arbetar i klass D, verkningsgraden på såna steg kan vara 70% och även högre. Den teoretiska strömförbrukningen med en 4 Ohms bas borde inte bli mer än högst 40 A då steget ger ut sin högsta RMS-effekt, dvs det behövs inget "kärnkraftverk" för att mata steget i ett sånt system.
Har man tex en 55-70 A generator och står på tomgång så orkar inte generatorn hålla stabil spänning när man spelar ordentligt HÖGT, är det 90-100 A generator så borde den dock kunna ge relativt stabil spänning även på tomgång ifall batteriet dessutom är i bra skick.
Flera har skrivit att jordkablar och liknande saker ska ses över, jag håller med helt. Innan man funderar på att skaffa extra batteri eller konding så ska man först av allt se till att bilens ordinarie strömförsörjning, dvs generator+batteri med tillhörande kablar, fungerar fullt ut. Är batteriet dåligt så byter man ut det, ibland räcker det med att sätta ett fräscht batteri för att slippa irriterande blinkningar.
När man är helt säker på att alla kablar har bra kontakt och att generator+batteri är i bra skick, men att bilens lampor ändå blinkar en massa, DÅ är det läge för uppgradering av strömförsörjningen.