3499
Sök

Hjälp lamda lampan lyser!!

4 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
Tjena..  har strul med en liten sketen lamda lampa som lyser på min volvo 740gl -89. testade å fick felkod 2-1-2 alltså lamdasondsignal. jag har bytt lamdan men lampan slocknar inte efter återställning. har kontrollerat luftflödesmätaren och den är hel å fin..   hjälp   e de nån som kan ha nån idé om va de kan va?hmm
Senast redigerat av Emil_bullen (30 november 2009)

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
30 november 2009
Emil_bullen skrev:
Tjena..  har strul med en liten sketen lamda lampa som lyser på min volvo 740gl -89. testade å fick felkod 2-1-2 alltså lamdasondsignal. jag har bytt lamdan men lampan slocknar inte efter återställning. har kontrollerat luftflödesmätaren och den är hel å fin..   hjälp   e de nån som kan ha nån idé om va de kan va?hmm

Har du mätt upp LMM? Annars lär det vara svårt att veta att den stämmer!
I övrigt kan det vara en tanke att leta luftläckor, såväl innan som efter motor.

islurren1
30 november 2009
Har du tagit av batteripolen en stund? Hur kollar du luftmassemätaren? Lite nyfiken bara smile
Senast redigerat av islurren1 (30 november 2009)

4 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
Var ju inte jag som kollade lmm jag  hade inne bilen på verkstad idag å dom jämförde med en ny lmm..  men man vet ju inte hur man kan lita på dom.   hur kontrollerar man Lmm annars förutom å se att trådarna sitter där dom ska

islurren1
30 november 2009
Jag fick inte släck på lampan förrän jag tog bort - polen efter jag bytt lambdan... Enklast är väll att pröva en LMM av en kompis? (en med samma nummer på) min 240 LLM passar på min 740 och brorsans 940...

4 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
Har provat å ta bort batteripolen me men de hjälper inte.  å inga luftläckor heller:/

islurren1
30 november 2009
Kollar i ett program jag har i datorn nu! Felkod 212--Eventuella fel-- Ledningar, uppvärmning ur funktion ,
luftmassemätare ur funktion, uppvärmd lambdasond ur funktion...De e dom felen det står att de kan va på den koden.... men prova en riktig LMM av nån kompis..
Senast redigerat av islurren1 (30 november 2009)

4 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
ok tack  ska testa det så får vi se hur de går big_smile

Sök