Nu vet jag inte vad du har för motor i Golfen men jag gissar på att det är en 1.8 eller 2.0. Hade själv tidigare en Passat med 1.8-liters motorn som formligen "vräkte" ur sig olja i motorns kamremsände. Trodde givetvis att det var packboxen till vevaxeln, men det läckte lika mycket efter bytet, visade sig vara "fördelaraxelns" packbox som var helkass (packboxen till det tredje remhjulet vid kamremmen alltså). Så tipset är att du kollar den packboxen samt kamaxelns packbox innan du ger dig på vevaxelpackboxen, för att byta den måste du nämligen bort med bulten som håller själva drevet mot vevaxeln, o den är ganska hårt dragen, fick använda 2m förlängning o ta i ganska bra innan den lossnade...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure