2492
Sök

Volvo v70n -01-04 automatlåda

12 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
hej undrar om någon kan hjälpa mig med info har en volvo v70 01 med automatväxellåda.
har besymmer med att när man lägger i driven och släpper broms så händer det inget men om man gasar så börjar den att åka och ibland slirrar den undrar om någon har susning om vad det kan va för fel.
Tacksam för all hjälp o info

* Voff voff *
10 597 Inlägg
3 december 2009
MRoMRS skrev:
hej undrar om någon kan hjälpa mig med info har en volvo v70 01 med automatväxellåda.
har besymmer med att när man lägger i driven och släpper broms så händer det inget men om man gasar så börjar den att åka och ibland slirrar den undrar om någon har susning om vad det kan va för fel.
Tacksam för all hjälp o info

Börja med att kolla nivån på oljan och dess skick! Skölj lådan om oljan ser eländig ut! Läs även ut eventuella felkoder...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

12 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
han som hade bilen innan har fyllt för mycke olja i lådan men jag har tömt till normalt men det värkar ej hjälpa. ps tack för svar

4 001 Inlägg
3 december 2009
MRoMRS skrev:
han som hade bilen innan har fyllt för mycke olja i lådan men jag har tömt till normalt men det värkar ej hjälpa. ps tack för svar

har du kollat oljan på rätt sätt?

annars som Brådhis skrev, kolla felkoder.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

* Voff voff *
10 597 Inlägg
3 december 2009
kolvas skrev:
MRoMRS skrev:

har du kollat oljan på rätt sätt?

annars som Brådhis skrev, kolla felkoder.

Precis... Bilen ska stå på tomgång på plan mark och alla lägen på spaken ska gås igenom innan man kollar oljan!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök