2767
Sök

Adventsljusstake till bilen

10 Inlägg
7 december 2009
Som Aerocombi säger.
Det är olagligt med all belysning mellan halvljus förutom på lastbilar som får ha positionsljus på taket också.

5 198 Inlägg
7 december 2009
har mailat tusse byling.. så får se vad man får för svar i detta län.

1 265 Inlägg
7 december 2009
Opelmadness skrev:
Som sagt... Tycker polisen ska bry sig mer om såna som härjar i trafiken än att ge sig på smålampor i rutan även om det är både olagligt och fult...
Tycker iofs även att xenon borde bannlysas.. Från alla bilar.

Jag bor i en håla där snuten inte har vettigare för sig .

gamlingen skrev:
joakim89 skrev:
Aerocombi skrev:
Att ha sånt där tjafs i vindrutan borde beläggas med körkortsindragning mad

satte in min igår kväll idag på morgonen hota snut jävlarna mig med böter madmad

Böter .. för vad ?

bötfäll alla dessa doftgranar å tärningar å skit oxå då..

har man små granar 2-3st eller små tärningar borde de ju funka men om de är stora tärningar å sådär så borde väl snuten ge böter

Milliway skrev:
Opelmadness skrev:
Epatillbehör... Skippa skiten eller sluta klaga på polisen.. Ljusstakarna är inte lagliga! mad

Ljusstaken som sådan är det inget fel på förutom att jag personligen helst slipper dem i min bil. Så länge man inte förändrar ljusbilden på och kring bilen så kan du fylla ditt fordon med ljusstakar.

fick då en tillsägelse idag

Tyskstuk
466 Inlägg
7 december 2009
Såja.. lugn å fin nu. .ville bara veta vad lagtexten säger om belysning INNE i bilen.. jag har alltid haft ljusstake (sen 90 talet iaf) både mött och blivit stoppad.. men ingen har sagt nåt.

Hur blir det om man har belysningen på INNE i bilen.. borde va samma där... troligen inte förbjudet.

Belysningen i bilen får väl inte vara tänd när man kör i mörker om jag inte minns fel? Nu pratar jag inte om läslampan. Eller har jag fått det om bakfoten?tongue

308 Inlägg
7 december 2009
Själv dimmar jag ner även instrumentbelysning på nätterna =P Mer ljus utanpå, mindre ljus inuti ska det va..

47 Inlägg
7 december 2009
En polare till mig blev stoppad med ett neon rör liggandes i hatt hyllan och då fick han och tillsägelse att ha fick inte ha någon belysning igång inne i bilen om man uti ifrån kunde se ljus källan. vill säga tog han ner röret till golvet så dom inte såg ljuskällan var det helt lagligt. Men sen om dom ljög eller vad vet jag inte, har inte kollat lag boken.

(jag var med i bilen.)

1 653 Inlägg
7 december 2009
Opelmadness skrev:

tips: titta inte in i strålkastarna på bilar så slipper du bli bländad, sen skaffar du xenon själv och inser hur jävla bra det är smile

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Xenoholic
2 559 Inlägg
7 december 2009
Thullen skrev:
Opelmadness skrev:

tips: titta inte in i strålkastarna på bilar så slipper du bli bländad, sen skaffar du xenon själv och inser hur jävla bra det är smile

Håller fullständigt med "Thullen" där cool
Senast redigerat av Aerocombi (7 december 2009)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

595 Inlägg
7 december 2009
joakim89 skrev:
Aerocombi skrev:
Att ha sånt där tjafs i vindrutan borde beläggas med körkortsindragning mad

satte in min igår kväll idag på morgonen hota snut jävlarna mig med böter madmad

hahahahaha! inte mer än rätt sagt av länsman smile

CSR
167 Inlägg
7 december 2009
Annars om man vill visa för andra traffikanter att julen nalkas, och om man har takräcke så kan man ju spänna fast en julgran på taket roll
Inga ljus, men det syns big_smile

(skämt åsido) tongue
Senast redigerat av Svedan (7 december 2009)

~ Kör hårt, men lugnt! ~

Xenoholic
2 559 Inlägg
7 december 2009
Svedan skrev:
Annars om man vill visa för andra traffikanter att julen nalkas, och om man har takräcke så kan man ju spänna fast en julgran på taket roll

(skämt åsido) tongue

Ja det är ju ganska lätt att missa att det börjar närma sig julen lol

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

297 Inlägg
7 december 2009
Svedan skrev:

(skämt åsido) tongue

så va de några som gjorde här i stan faktiskt för inte alls längesen såg ja XD

CSR
167 Inlägg
7 december 2009
Aerocombi skrev:
Svedan skrev:

(skämt åsido) tongue

Ja det är ju ganska lätt att missa att det börjar närma sig julen lol

Hahaha precis big_smile

~ Kör hårt, men lugnt! ~

Sök