3783
Sök

Volvo s70 lås larm?

35 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
tja syrran har köpt en s70 med fjärrlås men man måste ha dosan fram i rutan för att de ska gå att låsa även fast de är nytt batterie, va kan de var för fel då?? och så blinkar den inte varken när man låser eller låser upp.  fast jag vet inte om de är något larm på den fast de sitter "volvo guard" lappar på fönstren.

4 005 Inlägg
8 december 2009
_staffe skrev:
tja syrran har köpt en s70 med fjärrlås men man måste ha dosan fram i rutan för att de ska gå att låsa även fast de är nytt batterie, va kan de var för fel då?? och så blinkar den inte varken när man låser eller låser upp.  fast jag vet inte om de är något larm på den fast de sitter "volvo guard" lappar på fönstren.

Blinkar det inte, så är det förmodligen inte larm.

Testa att sitta i bilen. Larma och öppna dörren.

Kan ju vara larmantennen som har lossnat/gått sönder?

* Voff voff *
10 597 Inlägg
8 december 2009
_staffe skrev:

Väldigt vanligt fel som kommer med åren på x70 97-98! Vet faktiskt inte exakt vad det är som blir dåligt... Teorierna på Volvo-forumen är många! Men det verkar bero på larmenheten i bilen och inte på fjärrarna!

Mig veterligen finns dessa bilar inte med enbart fjärrstyrt c-lås, utan antingen har man larm eller så får man öppna med nyckeln i dörren!

Vanligaste orsaken till att larmet ej aktiveras är att någon krets är bruten! Oftast är det huvlåsen som spökar! Prova att slå igen huven med kraft och larma sedan på! Om inte blinkersarna blinkar vid pålarmning är larmet ej aktivt!

Lite märkligt är det dock att du skriver att den inte blinkar vid avlarmning heller! Är du helt säker på detta?

Nåväl... Om du tänkt sätta dig i och prova att öppna bör du tänka på följande:

Larmet aktiveras först efter 30 sekunder vilket är samtidigt som "Blockerat Lås-Läge" aktiveras och då går inte dörrarna att öppna från insidan! Enda sättet att testa larmet är då att dra i huvöppnaren efter att dessa 30 sekunder gått (du hör när BLL aktiveras)!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

35 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
men jag tror inte att de är något larm på den för de sitter ingen såndär diod fram i rutan och på huvlåsen sitter de bara en liten kabelstump med en kontakt på. ochså fins de ingen extra tuta åvanför motorn, men sitter man inne i bilen och låser då går de ju öven om man sitter bak. men vart sitter den där antenen då??

4 005 Inlägg
8 december 2009
Fjärrstyrt centrallås är standardutrustning på S70.

Sök