2767
Sök

Motorbyte från b230a till b230f

45 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
#1
Hallå, ja som sagt ska jag eventuellt byta motor från en förgasarmotor till en insprutare.smile 

Vad är det man ska tänka på?roll

Motor 1 B230A (Förgasarmotor)

Motor 2 B230F  (Elektronisk insprutning)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
7 december 2009
#2
ta med kabelmatta, boxar och alla givare så blir det nog bra.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 december 2009
#3
Gör en sökning så hittar du mängder

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

45 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
#4
Behöver man inte flytta bränslepumparna också ? neutral

Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
7 december 2009
#5
Gissl3n skrev:
Behöver man inte flytta bränslepumparna också ? neutral

joi det måste man för att förgasarmotorn har ingen elektriskt pump som huvudpump.

Bonntrimmare
620 Inlägg
7 december 2009
#6
jag har en b230f med LH2,4 till salu om det kan vara intressant även tok mycket 240 turbo grejor

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

45 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
#7
Okej insprutnings relät som sitter vi alla säkringarna är det för draget till A motorn, eller måste man flytta allt sånt från F motorn också ?

Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
7 december 2009
#8
Gissl3n skrev:
Okej insprutnings relät som sitter vi alla säkringarna är det för draget till A motorn, eller måste man flytta allt sånt från F motorn också ?

jag tror du får dra om allting. är inte så mkt el på förgasarmotorerna om man jämnär med insprutarna.

45 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
#9
Nagz skrev:
Gissl3n skrev:
Okej insprutnings relät som sitter vi alla säkringarna är det för draget till A motorn, eller måste man flytta allt sånt från F motorn också ?

jag tror du får dra om allting. är inte så mkt el på förgasarmotorerna om man jämnär med insprutarna.

Okej, är det nått mer värt att tänka på ?

45 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
#10
om man sedan vill turbo konvertera F motorn vad behöver göras ? roll

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
7 december 2009
#11
Gissl3n skrev:
om man sedan vill turbo konvertera F motorn vad behöver göras ? roll

använda sökfunktionen

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

1 915 Inlägg
7 december 2009
#12
Kan vara en bra ide att läsa denna tråd (om du tänkt besikta med "nya" motorn): http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

45 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
#13
Nagz skrev:
Gissl3n skrev:
Okej insprutnings relät som sitter vi alla säkringarna är det för draget till A motorn, eller måste man flytta allt sånt från F motorn också ?

jag tror du får dra om allting. är inte så mkt el på förgasarmotorerna om man jämnär med insprutarna.

Okej, är det mycket mindre jobb å byta till en K motor?

Bärs!
3 456 Inlägg
8 december 2009
#14
Gissl3n skrev:
Okej, är det mycket mindre jobb å byta till en K motor?

Absolut, men varför byta till en svettig K maskin? :S

Garaget.org peakade 2008.

45 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
#15
Aga_Diff skrev:
Gissl3n skrev:
Okej, är det mycket mindre jobb å byta till en K motor?

Absolut, men varför byta till en svettig K maskin? :S

Det är sant de blir nog F motorn, Någon som har nån ide vilken motor ja ska plocka ur först?roll Och vad ja ska börja med?roll


Sök