3504
Sök

Koppla bilen till PC:n?

1 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
Kan någon vara snäll och förklara för mig om detta är möjligt och vad som krävs. Vilket program, kabel m.m. Var köper man dessa? Har idag bytt luftmassemätaren och då måste jag koppla upp bilen och "tala om " att jag har fixat felet. Jag har en Volvo v40 -00 Om det redan finns en tråd om detta så ber jag om ursäkt, jag hittade ingen.

Mvh//Mats
Senast redigerat av Mats44 (8 september 2006)

Supra MKIV TT
69 Inlägg
8 september 2006
är det inte lättare att köra bort till volvo och be dom göra det? blir ju billigare än att köpa kabel och programmet.. fast de beror på ju om du ska göra det många gånger klart

personbilstekniker
147 Inlägg
8 september 2006
j_svensson skrev:
är det inte lättare att köra bort till volvo och be dom göra det? blir ju billigare än att köpa kabel och programmet.. fast de beror på ju om du ska göra det många gånger klart

Håller med svensson här, att köpa grejor till pc:n så att du kan koppla upp bilen kostar en hel del och är oftast krångligt att få och fungera vad jag har hört. Att lämna in den kostar inte mycket mer än någon hundring och då blir det rätt gjort. Och det behöver inte vara en märkes verstad. De flesta verkstäderna har grejor till de flesta bilar.
Senast redigerat av stilren (8 september 2006)

Medlem 5280
552 Inlägg
8 september 2006
Om du vill lägga pengar på det så kan jag rekomendera http://www.actia.co.uk/multidiag.html

37 Inlägg
8 september 2006
Mats44 skrev:
Kan någon vara snäll och förklara för mig om detta är möjligt och vad som krävs. Vilket program, kabel m.m. Var köper man dessa? Har idag bytt luftmassemätaren och då måste jag koppla upp bilen och "tala om " att jag har fixat felet. Jag har en Volvo v40 -00 Om det redan finns en tråd om detta så ber jag om ursäkt, jag hittade ingen.

Mvh//Mats

Det behöver inte bli speciellt dyrt ett interface från elmscan som finns på www.24.se för 629:- passar till många bilar och programvara finns at ladda ner som scantool eller digimoto så fixar du felkoden + en massa annat mer.

Lycka Till smile

Sök