Jag har hört att Volvos R modeller skall ha lite kaxigare bromsar. Kan någon bekräfta detta?
Jodå de är rätt regäla.....4 kolvsok och rätt stora skivor (kommer inte ihåg mm) Dock är ju skivorna 5bultade. Finns en på STCS som både har R-bromsar och fälgar på sin 9-3:a.
Dock är de inte billiga och väldigt eftertraktade hos Volvofolket.
Mercedes har rätt biffiga grejjer på sina större modeller. Brebos 4kolvsok och det kittet som finns till 9000 är hämtade från SEAT nån Cupra....kommer inte ihåg exakt.
Hur man än vrider och vänder på det är det dyrt med bromsar......
Jodå de är rätt regäla.....4 kolvsok och rätt stora skivor (kommer inte ihåg mm) Dock är ju skivorna 5bultade. Finns en på STCS som både har R-bromsar och fälgar på sin 9-3:a.
Dock är de inte billiga och väldigt eftertraktade hos Volvofolket.
Mercedes har rätt biffiga grejjer på sina större modeller. Brebos 4kolvsok och det kittet som finns till 9000 är hämtade från SEAT nån Cupra....kommer inte ihåg exakt.
Hur man än vrider och vänder på det är det dyrt med bromsar......
mvh Jonas
Men känslan av att ha snidat ihop något själv är fortfarande tio gånger härligare än att ha köpt ett "bolt on" kit hos Speedparts för 10'
Nissan 300/skyline bromsar kan man få i USA billigt, under 1000kr paret. 4 kolvsok i alu (finns järn oxå) Nackdelen är att de inte sväljer mer än max 310mm.
Sj köpte jag på min 2kolvsok från en Bmw750 E38 med 334mm skivor som jag ska modda på 540in 1100kr fraktade från tyskland Inga 4kolvs, men satan så stora