3294
Sök

Volvo 740 värme i kupén dålig

Yrkesförare
135 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Hej.
Det är så nu att jag har införskaffat mig en vinterbil för å ha kul med i vinter smile en volvo 740 gl -87 med vanlig f-motor.
Men jag har märkt det att värmen funkade ej ( dålig av mig att inte kolla det ) å jag har läst igenom lite trådar om vad det kan vara, idag så testade jag att spola igenom ( lossa dom två slangarna på torpedväggen ) det kom ut väldigt smutsigt vatten så jag tänkte: gött nu är felet fixat men så var det inte, det blev nästan kallare nu än förut, förutom kom lite värme å nu kommer ingen alls.
Kan det vara termostaten trots att motortempen är som den skall?
sen tänkte jag på om elementet är igensatt, kan det vara det även om vattnet rinner igenom när jag spolade det? jag känner på båda slangarna inne i kupén när bilen e varm, ena e kall? kasst element eller?

tacksam för svar å funderingar smile
mvh
joakim

136 Inlägg
8 december 2009
kollat så att reglaget till värmen är som det skall  ?= skruva isär det o kolla . sitter även en ventil på en av slangarna som går in igenom torped väggen prova att ta bort den o montera slangen igen  . mvh

100 Inlägg
9 december 2009
kolla så du inte kör utan vatten tongue

Höölan Racing
VolvoMaffian

150 Inlägg
9 december 2009
Lånar tråden lite. Har nästan samma problem på min. Bara att "fyrans" läge fungerar bara. Alltså allt eller inget. Det funkade som det skulle förra helgen å sen när ja skulle sätta på fläkten så funkade bara fullt. Behöver med veta vad de kan vara för fel?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 december 2009
BiddarN skrev:
Lånar tråden lite. Har nästan samma problem på min. Bara att "fyrans" läge fungerar bara. Alltså allt eller inget. Det funkade som det skulle förra helgen å sen när ja skulle sätta på fläkten så funkade bara fullt. Behöver med veta vad de kan vara för fel?

termomoståndet (fläktmotståndet)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Sök