3705
Sök

Kupefläkt i Volvo 850 dör!

15 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
#1
Kupefläkten i min 850 dör efter en stund. När jag startar bilen så går den i typ en minut, sen dör den. Vrider jag då av tändningen, och sen startar bilen igen, så går den i cirka en minut till. Sen dör den igen. Så håller den på. Blir ju lite svårt att köra då, eftersom att rutorna immar igen. Och kan ju inte stanna och starta om bilen varje minut heller. Någon med en idé vad som kan vara fel?
MVH Christian

Audi A4 Avant 2.0 TDI Quattro

3 714 Inlägg
8 december 2009
#2
fläktmotståndet eller själva motorn som e kass

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

724 Inlägg
8 december 2009
#3
Vad har du för ac är det vanlig 1.2.3.4 steg eller steglös?? Kan ju vara fläkte som är slut. om ac och rec blinkar när du startar bilen så finns det fel koder du kan läsa av.


15 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
#4
REC och AC blinkar en stund efter att jag har vridit av nyckeln, så då borde det gå att felsöka?

Audi A4 Avant 2.0 TDI Quattro

4 822 Inlägg
9 december 2009
#5
ja, om lamporna till ac:n blinkar så är det en indikation på att nått i ac anläggningen inte fungerar som det ska och att det finns en eller flera felkoder lagrade.
du kan läsa av felkoderna själv.
Senast redigerat av Christian S (10 december 2009)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Lund-gren
9 december 2009
#6
http://forum.svenska85x70klubben.se/viewtopic.php?t=607

där har du en guide till hur du läser av koderna och vad dom betyder

4 822 Inlägg
10 december 2009
#7
Lund-gren skrev:
http://forum.svenska85x70klubben.se/viewtopic.php?t=607

där har du en guide till hur du läser av koderna och vad dom betyder

annars så finns det beskrivet här på forumet i flera trådar och dom hade han hittat om han hade använt SÖK funktionen wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

724 Inlägg
10 december 2009
#8
Troligen kan det vara effektsteget till fläkten...men även fläkten.


Motborgare
1 099 Inlägg
10 december 2009
#9
volvo-racer skrev:
Troligen kan det vara effektsteget till fläkten...men även fläkten.

Ja. Det tyder på att fläktmotorn går trögt, drar jäveslkt mycket ström, fläktmotståndet blir för varmt och överhettningsskyddet slår in. Sen kallnar det (bimetallfjäder) och man kan starta det igen.

-- K


Sök