Jag tänkte på en sak nu när det är dags att köra upp, hur är det med säkerhetskontrollerna? ska jag fråga körläraren om jag ska göra säkerhetskontrollerna eller vänta på att han säger något? om inte bara köra?
De säger åt dig vad du ska kolla, typ. Min uppkörningsdude frågade "är däcken okej?" Så sparka lite på dom o kollade efter bubblor o de va fine så körde vi...va min yttre kontroll...
säkerhets kontrollen är ju bara overkill vissa får göra den andra inte vissa får göra vissa delar av den andra inte... på min uppkörning behövde jag bara göra säkerhetskontrollen "motorrummet" dvs kolla så man har kylarvätska rätt nivå till servosarna sen frågar gubben vilken burk som går till vad sen bara smälla igen huven och dra=D
och efter uppkörningen gör ju ingen den . visst man kanske kollar lampor oså innan besiktningen men orka annars=D
Det är väl helt o hållet beroende på fall till fall, så vitt jag vet... Minns inte om jag fick göra någon direkt större för 11½år sen, men ja man vet ju vad som skall göras om man kommit så långt!
tjena! kanske är dumt att dra upp en gammal tråd men det är nog ännu mer dumt att starta en ny om samma ämne
men iaf, jag ska med snart köra upp och har svårt att komma ihåg alla momenten som ingår i säkerhetskontrollerna. en polare pratade om att han haft nån ramsa att gå efter när han skulle lära sig det men han mindes den inte tyvärr är de någon som känner till denna ramsa? skulle hjälpa mig en hel del att minnas
Jag tror faktiskt inte att dom håller så hårt på säkerhetskontrollen, eller ioförsig så är det ju snöigt och halt så du får dubbelkolla däcken ^^. På min uppkörning kollade jag i motorrummet efter alla vätskor som fanns (motorolja, bromsolja, kylarvätska osv) och i vilka behållare de va i. Men vad vet jag, kanske är hårdare i andra städer?