3700
Sök

V40 2.0t kan man koda om T4 box?

61 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
jag undrar om man har en T4 box. kan man koda om den till ens egen bil?

Rejsa ?
2 959 Inlägg
11 december 2009
Finns nog inte många privatpersoner som kan eftersom startspärren ligger i boxen men tex Autoteoch kan.
Men du behöver inte koda om en annan box, har du plockat på T4:ans turbo tex så laddar man bara ner programvara för det i ett chipp och löder in i den befintliga boxen.
Har du inte bytt några delar på bilen så funkar det inte med T4:an programvara.

Vad vill du uppnå ?

Autotech

61 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
få upp Hk till 200 men måste jag byta turbo och den historien för att kunna uppgradera programvaran till T4?

Rejsa ?
2 959 Inlägg
14 december 2009
Alltså du ska inte ha någon T4 programvara för att få fart på bilen.
Du ska chippa bilen, dvs byta till en optimerad programvara för 2.0t.
Då lämnar den lite drygt 200 Hkr om allt är i bra skick.

Autotech

189 Inlägg
14 december 2009
Hade jag varit du hade jag nog låtit bsr eller autotech chipa bilen du får ut 200Hk på steg 1 och det kostar ca 4000. Bsr har för tillfället prissänkt på sitt chip kostar 3700.
Senast redigerat av Annevare (14 december 2009)

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson

61 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
jo jag vill ha T4ans effekt. måste väl gå och koda om boxen.en box från en t4 som man sätter i min bil och kodar om. men måste jag byta något annant för att det inte ska gå sönder?

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 december 2009
NiiMag skrev:
jo jag vill ha T4ans effekt. måste väl gå och koda om boxen.en box från en t4 som man sätter i min bil och kodar om. men måste jag byta något annant för att det inte ska gå sönder?

NEJ det går inte.  läs motordatatråden stycke 8 där har du mer info.

T4 box funkar under inga som helst omständigheter i din bil. "chippa" är det som gäller.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök